Skip to main content
Antwoord

Wegvallend netwerk na update modem KPN Box 12

• March 16, 2025
  • 8 reacties
  • 138 keer bekeken

Wie weet de oplossing?

Sinds de laatste update van het modem, ervaar ik regelmatig problemen met het netwerk. Ik heb inmiddels al vier keer telefonisch contact gehad. 

Om uit te sluiten dat het aan het modem ligt, heb ik een andere opgestuurd gekregen maar helaas, zonder positief resultaat.

Na meermaals het modem een reset te hebben gegeven en zelfs de glaskabel ontkoppeld gehad te hebben, geeft de verbinding nog altijd problemen.

De melding die te zien is geeft aan: verbonden, geen internet verbinding.

Alle lampjes op het modem zijn verder groen.

Is er iemand die hier een blijvende oplossing voor heeft?

Beste antwoord door Melissa_04

Hoi ​@Melissa_04, we denken hier in de community graag mee!

Jammer dat het nieuwe modem geen verschil heeft gemaakt. Dan is er dus toch iets anders aan de hand. Welk modem heb je nu? En welke versie van de software heeft je modem? Onze Kennisbank kan je hier eventueel mee helpen, mocht dat handig zijn.

Hi Alexandra,

Ik heb de experia box 12. Ik heb vanochtend ook al telefonisch contact gehad met de klantenservice en die vroeg mij om het model nummer van de adapter even door te geven. Nu blijkt dat ik een verkeerd model heb.

Morgen krijg ik de nieuwe binnen en gaan we het weer verder testen.

8 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • March 16, 2025

Heb je al eens ingelogd op mijnmodem.kpn?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Heb je al eens ingelogd op mijnmodem.kpn?

Regelmatig om te portforwarden en adressen te reserveren.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer dat het nieuwe modem geen verschil heeft gemaakt. Dan is er dus toch iets anders aan de hand. Welk modem heb je nu? En welke versie van de software heeft je modem? Onze Kennisbank kan je hier eventueel mee helpen, mocht dat handig zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 18, 2025

Hi Alexandra,

Ik heb de experia box 12. Ik heb vanochtend ook al telefonisch contact gehad met de klantenservice en die vroeg mij om het model nummer van de adapter even door te geven. Nu blijkt dat ik een verkeerd model heb.

Morgen krijg ik de nieuwe binnen en gaan we het weer verder testen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor de update ​@Melissa_04! Dan ga ik er vanuit dat 't nu gauw opgelost is. Als je toch vragen hebt, laat het gerust weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 20, 2025

Dankjewel voor de update ​@Melissa_04! Dan ga ik er vanuit dat 't nu gauw opgelost is. Als je toch vragen hebt, laat het gerust weten.

Hi Alexandra, 

De oplossing laat nog op zich wachten. Ik heb nu de zelfde adapter gekregen als die ik al had. Ik zal dit vrijdag ook aangeven met de terugbel afspraak.

Daarna zal ik weer een update geven.

• Nieuwkomer
  • July 19, 2025

Goedemiddag,
Blij om te zien dat ik niet de enige ben met problemen op de V12 box van KPN.
Sinds afgelopen week valt iedere keer de internetverbinding op het Wifi netwerk weg.
Wifi-signaal zelf is sterk, appratuur in het netwerk communiceert ook met elkaar.

Internetverbinding is met vlagen 3mb i.p.v. 200mb, hierdoor valt de KPN TV+ in storing, komt er niks binnen op mobiele apparaten. 
Zet ik de Wifi uit en voer ik een speedtest uit op het 5g netwerk dan haal ik de beloofde cijfers wel.

Gisteravond een uur aan de telefoon gezeten met de klantenservice. Reset uitgevoerd enz. Zonder succes.  

Bekabeld van de router naar de KPN TV+ box doet het met vlagen wel, wel slechte kwalitiet beeld en blijft nog haperen. 

Conclusie: - Koper kabel die binnen komt is goed, Wifi-router is goed, alles zou moeten werken.

Hier niet mee akkoord gegaan, er komt alleen een monteur in de buitenkast kijken na akkoord voor mogelijke kosten. Wat gek is aangezien hij wel kon zien dat de verbinding over de afgelopen dagen een aantal keer down geweest is, ook wanneer er niemand aanwezig was.

Zeker nu ik hier de topics bekijk, denk ik eerder dat KPN dringend opzoek moet naar een oplossing voor iedereen met problemen rond de V12 box. Dan dat er kosten gestuurd worden naar de klant. 

KPN/andere met problemen, julli enog iedeeen om te testen?

Mesh netwerk van TP-Deco al uitgeschakeld om te kijken of er interferance was, bleek ook niet te helpen. Alle verbonden apparaten Mobiel/gestekkerd losgekoppeld, netwerk vergeten en opnieuw aangemeld, andere kanalen geprobeerd, helaas allemaal zonder het gewenste resultaat. 

Mvg,
Lennard

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2025

Goedemiddag,
Blij om te zien dat ik niet de enige ben met problemen op de V12 box van KPN.
Sinds afgelopen week valt iedere keer de internetverbinding op het Wifi netwerk weg.
Wifi-signaal zelf is sterk, appratuur in het netwerk communiceert ook met elkaar.

Internetverbinding is met vlagen 3mb i.p.v. 200mb, hierdoor valt de KPN TV+ in storing, komt er niks binnen op mobiele apparaten. 
Zet ik de Wifi uit en voer ik een speedtest uit op het 5g netwerk dan haal ik de beloofde cijfers wel.

Gisteravond een uur aan de telefoon gezeten met de klantenservice. Reset uitgevoerd enz. Zonder succes.  

Bekabeld van de router naar de KPN TV+ box doet het met vlagen wel, wel slechte kwalitiet beeld en blijft nog haperen. 

Conclusie: - Koper kabel die binnen komt is goed, Wifi-router is goed, alles zou moeten werken.

Hier niet mee akkoord gegaan, er komt alleen een monteur in de buitenkast kijken na akkoord voor mogelijke kosten. Wat gek is aangezien hij wel kon zien dat de verbinding over de afgelopen dagen een aantal keer down geweest is, ook wanneer er niemand aanwezig was.

Zeker nu ik hier de topics bekijk, denk ik eerder dat KPN dringend opzoek moet naar een oplossing voor iedereen met problemen rond de V12 box. Dan dat er kosten gestuurd worden naar de klant. 

KPN/andere met problemen, julli enog iedeeen om te testen?

Mesh netwerk van TP-Deco al uitgeschakeld om te kijken of er interferance was, bleek ook niet te helpen. Alle verbonden apparaten Mobiel/gestekkerd losgekoppeld, netwerk vergeten en opnieuw aangemeld, andere kanalen geprobeerd, helaas allemaal zonder het gewenste resultaat. 

Mvg,
Lennard

Hi Lennard,

Wat bij mij heeft geholpen is om de ipv6 uit te zetten in het modem. Dat kan er voor zorgen dat er interne internet storing tussen de apparaten zit waardoor ze problemen hebben met verbinden.

Je zou het wellicht kunnen proberen :)