Skip to main content
Beantwoord

Wegvallende dsl verbinding

  • February 10, 2020
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Beste lezer,

Sinds enkele maanden ben ik klant bij kpn via koper. Ik heb een Experiabox 10a gekregen maar het geheel werkt niet lekker. Af en toe valt de verbinding kortstondig weg, als ik dan inlog in het modem zie ik dat de uptime gereset is of hij is nog bezig de verbinding weer op te zetten.

Gisterochtend begon de verbinding elk uur weg te vallen en daarbij was tv kijken niet te doen (vastlopers). Tegen de middag werd het alleen maar erger tot de verbinding helemaal de geest gaf: rood ledje op de experiabox. Ik heb toen via de servicetool een monteur ingepland.

Enkele uren later kwam er weer leven in de verbinding, maar nog steeds instabiel met veel fouten. Ik heb de monteurafspraak eerst maar geannuleerd omdat het internet op dit moment weer werkt (uptime 17 uur) en wellicht zijn er eerst nog andere mogelijkheden om te testen waar het mis gaat.

 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @Svensk . Leuk je even gesproken te hebben.

Het zou kunnen dat er iets niet lekker zit met de infra buiten. Zoals je zelf aangeeft is  het de afgelopen dagen weer stabiel. We hebben afgesproken dat je thuis ( preventief) een harde reset gaat uitvoeren. Verder is alles correct aangesloten. 

Als de storing daarna terugkomt, wil ik dat graag weten en voorspel ik dat we een monteur gaan inplannen om de lijn grondig te laten meten. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 12, 2020

Hoi @Svensk . Leuk je even gesproken te hebben.

Het zou kunnen dat er iets niet lekker zit met de infra buiten. Zoals je zelf aangeeft is  het de afgelopen dagen weer stabiel. We hebben afgesproken dat je thuis ( preventief) een harde reset gaat uitvoeren. Verder is alles correct aangesloten. 

Als de storing daarna terugkomt, wil ik dat graag weten en voorspel ik dat we een monteur gaan inplannen om de lijn grondig te laten meten. 


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2020

De verbinding is sinds de bewuste dag stabiel. Wat de oorzaak van het wegvallen is geweest weet ik niet, maar voorlopig werkt het goed.