Skip to main content

Na de laatste update van de experiabox 12 van begin november heb ik meerdere keren per dag last van het wegvallen van de wifi op de telefoons. Na de wifi uitschakelen en inschakelen werkt de wifi weer. Dit gebeurt meerdere keren per dag. 

Daarnaast ook last van verschil in snelheid van de wifi.

Wat kan ik hier aan doen?

Bel morgen na 8 uur, gratis, 0800-0402

Ik denk dat de Box12 defect is. 


Hoi @Maurice, heb je al gebeld?

Zo niet, ben ik heel benieuwd of je de Box 12 al een reset hebt gegeven. Blijft de verbinding daarna zo slecht of merk je dan verbetering?
Maak je nog verder gebruik van versterkers? Zo ja, en het zijn SuperWifi 1, dus de witte, dan moeten die eerst met een kabel verbonden zijn tot ze ook de update krijgen. 


Reset van de box heb ik al een aantal keer gedaan maar heeft niet geholpen. Inmiddels ook telefonisch contact gehad waarbij het advies werd gegeven om de telefoons opnieuw te verbinden met het netwerk. Dit heeft ook niet geholpen. Valt nog steeds regelmatig wel op de telefoons.


Zijn het alleen de telefoons? Of hebben alle apparaten moeite met de wifi?

Of zijn er ook apparaten die gewoon goed werken?
Probeer anders eens een schone installatie. Dan bouw je het netwerk even weer helemaal opnieuw op. Dat werkt vaak ook heel goed. 


Het zijn inderdaad alleen de telefoons. Ik zal een reset eens gaan proberen.


Dat is wel bijzonder. Andere apparaten werken dus wel stabiel met de wifi. 
En op een of andere manier heb ik bedacht dat je SuperWifi hebt, maar die heb je niet toch?

Wat ik mij nu bedenk is dat het wel eens wifi 6 kan zijn die roet in het eten gooit. Als een reset niet werkt kun je nog eens proberen wifi6 uit te zetten. 


Ook de wifi 6 uitzetten levert niet het gewenste resultaat op.

Ik heb inderdaad geen superwifi.


Verder nog wel eigen wifi versterkers of iets?

Laptop en andere apparaten werken wel goed op de wifi nu toch? Welk type telefoons hebben de problemen?

Wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Wil toch graag eens meekijken of ik iets kan ontdekken.


Ik heb geen enkele wifi versterkers in huis. De problemen zijn met samsung telefoons en een iPhone. Ik heb inmiddels zoveel mogelijk mijn profiel aangevuld.


Heb je de wifi netwerken al verwijderd van de toestellen? Daarna toestellen opnieuw opstarten. En dan de wifi weer instellen. Helpt dat?


Dat was de optie die mij telefonisch door jullie ook was voorgesteld dus die heb ik inderdaad ook gedaan.


En heeft dat geholpen? Dat is mij nog niet duidelijk. 


Tot nu toe heeft er nog niets geholpen


Meen je. wat een ellende. Welke firmware heb je nu exact op jouw modem? V12.C.23.04.38?
Werkt het dan via de Extra Wifi? 

 


Hoe kan ik dat zien? De problemen zijn ontstaan na de laatste update van begin november. Ik heb verder nog geen nieuwe wifi aangemaakt.


Je kan inloggen op de Box 12. En dan onder het kopje My Modem of Mijn modem. 
En ik ben benieuwd hoe het met de Extra Wifi gaat. Let er wel op dat als je enkel een 5GHz netwerk aanmaakt dat deze wel sneller is maar het bereik minder groot dan bij de 2.4GHz. 


Doe jezelf een groot plezier en schaf een FritzBox aan. Het netwerk van KPN is prima maar de apparatuur is ronduit slecht en de monteurs kunnen er ook niets mee.

Zelf hier ook gedaan, installeren is 5 minuten werk, en inmiddels werk ik weken zonder ook maar één reset of wegvallende verbinding. 

 


Ik heb zowel de 2,4 als de 5ghz ingeschakeld maar het probleem is nog.niet verholpen


En als je nog verder met de wifi protocollen speelt? 

Wat ik mij nu bedenk is dat het wel eens wifi 6 kan zijn die roet in het eten gooit. Als een reset niet werkt kun je nog eens proberen wifi6 uit te zetten. 

 


Welke protocollen bedoel je precies? Alles wat je hierboven hebt voorgesteld heb ik inmiddels gedaan maar helpt verder niet.


Ik bedoel even spelen met de wifi standaarden. Maakt dat nog verschil, als je die aanpast. Hoe ouder overigens, hoe minder snel het is. 


Hierdoor verandert er niets, nog steeds dezelfde problemen.


Dat is wel heel jammer en erg bijzonder. Ik ben hiermee verder gaan analyseren. Ik kom op een ander modem uit. Je hebt een mail en sms gekregen hoe je huidig modem kan omruilen voor een nieuwe. 

Hoor graag hoe deze het doet.


Ik heb de andere modem inmiddels geïnstalleerd en het lijkt erop dat het nu weer normaal werkt.


Dat is top. Fijn dat het nu weer werkt. :)