Skip to main content

Ik heb al een tijdje last van wegvallende WIFI. Hiervoor Super-wifi 2 aangeschaft. Mijn Sony TV is bekabeld aangesloten op de V 10 A receiver. Deze TV start reset zichzelf spontaan tijden het TV kijken. Ik heb dit bij de Sony community ingebracht en daar is men van mening dat het probleem bij de receiver van KPN zou liggen. Ik realiseerde mij opeens dat er een verband bestaat: als mijn TV zichzelf 's avonds restart, ligt de volgende dag mijn Super-wifi eruit. Het V 10A modem lijkt ok, althans er knippert niets, maar na uit- en inschakelen is de WIFI weer ok tot de volgende restart van de TV. De receiver ia een ARIS VIP 952. Klinkt dit logisch??

Hoi ​@Willrade . Hier kan ik niet direct een antwoord op gegeven.  

Je schrijft dat je TV bekabeld is aangesloten op de v10a.  Dus rechtstreeks of zit er nog een switch of iets dergelijks tussen?  Als deze rechtstreeks is aangesloten en je verbinding valt weg zou dat kunnen betekenen dat je hele verbinding er af en toe uit ligt.  Dat kun je vaak wel zien aan de lampjes op de v10a.  Het zou eigenlijk los moeten staan van wifi. 

Het binnenkomend signaal gaat naar de v20a en vervolgens via een door jullie aangelegde kabel (op advies van jullie monteur omdat de draadloze communicatie regelmatig wegviel) rechtstreeks naar de Aris ontvanger die weer is aangesloten op de TV. 

Toevallig gisteren net weer zo'n spontane herstart situatie gehad, dus vanmorgen geen werkende computer en een telefoon  via G5. Na de herstart ging de TV gewoon door alsof er niets gebeurt was, maar wel een deel van de uitzending gemist.

Het groene lampje op de v20a bleef continue branden en de blauwe indicator op de zijkant bleef knipperen. Alleen de indicator op de SuperWifi ging van continue naar de knipperstand.

De reactie uit de Sony community (nog niet door mij uitgeprobeerd): 

Waarschijnlijk is de KPN-box de grote boosdoener, ontkoppel deze KPN-box eens tijdelijk en gebruik de tijdelijk eens de KPN applicatie uit de Playstore die na behoren functioneert.

Reageer