Skip to main content

@Erwin_ : Het is eindelijk gelukt, heb inmiddels twee acces points ontvangen en geïnstalleerd. Eentje op de begane grond, en eentje op zolder. De wifi snelheid is aanzienlijk hoger, echter heb ik nu wel veel last van het (kort) wegvallen van de verbinding. Dit gebeurt zeker 10 keer per dag, merk dit nu vooral op omdat we de hele dag aan het videobellen zijn…

Heb de optimalisatie tool van de kpn site een aantal keren gerund, maar dit verandert niks, wordt er volgens mij alleen slechter op. Is dit een bekend probleem en wat kan ik er aan doen? 

admin: eigen topic aangemaakt

@DeweyS : Heb jij ook apparaten bedraad aangesloten? En gebeurt het hier ook bij?

Als de verbinding wegvalt gebeurt dat op dat moment op meerdere apparaten tegelijk?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb de pc's en laptop inmiddels allemaal bedraad, omdat het anders niet te werken is. Dan heb ik er geen last van. Ik merk het nu vooral als ik via een telefoon of tablet aan het browsen ben of een filmpje aan het kijken ben. 

In één kamer heb ik geen ethernet aansluiting en werk ik inmiddels met een power line adapter, is geen "mooie" oplossing maar het kan even even niet anders. Dit is het kantoor van mij vrouw, dus daar moet het wel goed zijn. 

Mijn profiel is geüpdatet.

 


Dus één van de versterkers zit op zijn beurt weer achter een powerline adapter? In theorie zou het moeten werken maar het zou ook de oorzaak van jouw verbrekende verbinding kunnen zijn.  

Zoiets is uit te sluiten door het tijdelijk met een lange kabel te proberen. Puur om te testen, uiteraard. 

Mocht je het idee hebben dat het probleem daar niet zit, wil ik dat uiteraard ook graag weten.


Nee dat is niet het geval. Op de powerline adapter is enkel de laptop van mijn vrouw nu aangesloten.

1 access point zit direct op de experia box. Deze heb ik als eerste geïnstalleerd en was de primaire AP (echter zie ik dat dat nu niet meer het geval is, denk dat dit aangepast is door de wifi optimalisatie tool aangezien ik dat niet gedaan heb, kan ik dit ergens weer veranderen?).

Het tweede AP staat op de bovenste verdieping, wel achter een switch. Dat zorgde bij de installatie niet voor problemen, dus neem aan dat dat geen probleem veroorzaakt.


Dank voor de opheldering, @DeweyS . Dan laten we die DVS buiten beschouwing.

Misschien dat een reset van alle apparatuur nog voor verbetering gaat zorgen.

-Koppel de experiabox los van de versterkers en geef die een harde reset ( reset gaatje 10 seconden indrukken)

-Koppel de versterkers weer aan en reset die ook ( 10 seconden het reset knopje ingedrukt houden)

-verwijder alle draadloze verbindingen uit je telefoon/tablet/laptop etc. en zet ze opnieuw op (belangrijke stap)

 

Als de ellende hierna nog niet voorbij is, wil ik dat graag weten. 


@Erwin_ : ik heb het meermaals geprobeerd maar zonder succes. Heb nu een ubiquity dream machine en een AP (pro) gekocht om het anders op te lossen. Bereik en snelheid van de DM is al beter dan de experiabox en acces points, dus dat is al een flinke stap voorwaarts. Loop nu tegen wat (hopelijk) kleinere problemen aan, maar zal dat in een ander topic posten. Anyway, bedankt voor je ondersteuning tot zover.


Hoi @DeweyS . Hoewel ik geen ondersteuning kan bieden bij eigen hardware, kunnen anderen op het forum dat ongetwijfeld. 

Zo te lezen is het met de wifi in ieder geval al een stuk beter. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.