Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik beschik over een 50 Mbit up en 50 Mbit down verbinding.

Ik ervaar problemen met mijn verbinding, wanneer ik aan zoomen/Team-bellen ben.

Hier is een stabiele verbinding natuurlijk net wat belangrijker dan gewoon surfen.

 

Even wat feiten op een rij:

Televisie werkt prima, geen problemen.
Ik beschik over een Experia Box V8 ten tijde gekregen van Telfort (niet vervangen toen het KPN werd)

Ik heb dit probleem eerst met een TP Link internet over Power oplossing proberen op te lossen, echter de “Bad Network Quality” in teams en zoom bleven.

Nu heb ik een Mesh oplossing gekocht (TP link M5) en blijft het probleem bestaan. 


Soms helpt het de modem te resetten, soms kan ik een hele dag dan zonder problemen bellen via zoom en mijn vrouw ook en soms blijft het bellen lastig.

 

Kan KPN mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Ronald


 

Laten we voorop stellen dat Wi-Fi nooit stabiel is. Omgevingsfactoren spelen altijd een rol. Babbelen met vrienden via Wi-Fi zal allemaal wel lukken maar vergaderen via teams of zoom moet je gewoon bekabeld doen. Als je het meshsysteem gebruikt moet de wifi van het modem uit. Is dat ook zo?


Beste Joep,

Dank voor je snelle reactie.
De WLAN function staat op OFF, dus die staat inderdaad uit.

Ik zag zojuist omstreeks 10:28 dat het internetlampje op het modem uitging en na een powercycle weer aan ging. Waarom zou dat zijn? waarom ging het internetlampje op het modem uit? Kunnen jullie dat zien in jullie Logs?

Het is natuurlijk dat vele mensen zonder problemen via WIFI zoomen/teamen. Ik heb het ook via de Ethernet over power geprobeerd, via kabel uiteindelijk de laptop in en de problemen bleven bestaan.

Met vriendelijke groet,

Ronald

 


Dan is er meer aan de hand. Je hebt glasvezel als ik het goed zie?


Hoi Joep,

Dat is correct, we hebben glasvezel

Een collega van je zei dat ik moest upgraden naar 100 Mbit up en down , is dit volgens jou ook een oplossing? Ik zie namelijk dat teams/zoom gesprekken maximaal 5 tot 6 Mbit vergen op piekmomenten.

 

Groet, Ronald


Nee dat heeft geen zin. Teams /zoom gebruiken maar heel weinig inderdaad. Helaas doet kpn erg moeilijk over het omruilen van de v8 terwijl die toch echt wel oud is. Bel 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. Wellicht tref je een medewerker die je een nieuw modem op wil sturen.


Hi Joep,

Dank voor je reacties zover. Ik was in de veronderstelling dat je een KPN medewerker was :-)

Groet,

Ronald