Skip to main content

Het gebeurd steeds regelmatiger dat internet (zowel wifi als vast, en daarbij ook TV) even weg valt.
Dit duurt ong. 5-10min en daarna lijkt alles weer rustigaan op te starten en weer te gaan werken…
Zijn hier meer mensen die er last van hebben en hebben deze een oplossing?
We hebben een glasverbinding.

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en na herstart tevens de modem/router herstart @Vizsuall1 ?

 


Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en na herstart tevens de modem/router herstart @Vizsuall1 ?

 

Al een paar keer nadat het signaal weg is gevallen (evenals de switches die daar weer achter hangen). De laatste paar keer laat ik 't maar zitten aangezien de verbinding zichzelf wel weer hersteld. 
Maar het gaat steeds vaker ‘even’ fout, vandaar de vraag op het forum.
Wellicht heeft het te maken met verouderde hardware? Ik geloof dat wij nog een ZTE V10 box hebben.


De v10 is een prima modem.  Je hebt het over een switch. Is daar de tv ontvanger op aangesloten en zoja ondersteunt die switch igmp snooping?


Beste Joep, ik zal daar eens naar kijken. Ik dacht dat het wel gewoon aan staat hoor.
TV zit rechtstreeks op het modem, de rest (zoals mijn wireless mesh systeem van tplink) via de switch. 
Maar goed, dat zal het probleem niet zijn aangezien alles ‘uit’ valt. 
Logboeken in de router geeft ook geen vreemde acties aan.


Als je TP-Link voor de wifi gebruikt is het verstandiger de wifi op de V10 uit te zetten, die kunnen toch niet samenwerken @Vizsuall1 , alleen elkaar verstoren.


Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ben er nog niet helemaal achter maar, wel dat eea stoort op het kpn kastje. Vermoedelijk veroorzaakt dat dus de vastlopers.
Wifi heb ik inderdaad uitgezet van KPN en zoveel mogelijk ‘gescheiden’ verder. 
Ik ga er wel achter komen, indien er nog hulp nodig is kom ik hier verder op terug.


Het gebeurd steeds regelmatiger dat internet (zowel wifi als vast, en daarbij ook TV) even weg valt.
Dit duurt ong. 5-10min en daarna lijkt alles weer rustigaan op te starten en weer te gaan werken…
Zijn hier meer mensen die er last van hebben en hebben deze een oplossing?
We hebben een glasverbinding.

Hier idem dito sinds de laatse dagen


Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ben er nog niet helemaal achter maar, wel dat eea stoort op het kpn kastje. Vermoedelijk veroorzaakt dat dus de vastlopers.
Wifi heb ik inderdaad uitgezet van KPN en zoveel mogelijk ‘gescheiden’ verder. 
Ik ga er wel achter komen, indien er nog hulp nodig is kom ik hier verder op terug.

 

Dan hoop ik dat je de oorzaak snel hebt gevonden. Post inderdaad even een update als je verdere hulp nodig hebt. Je kan ook altijd even bellen met 0800-0402 als je de verbinding zelf verdenkt. Dan meten mijn collega's op het moment van de storing jouw verbinding gelijk even door.


Reageer