Skip to main content

Heb al een paar jaar prima Wi-Fi op deze box sinds kort vaak wisselvallig 

Download 80 procent 

Upload 17 procent 

Heb Wi-Fi versterkers via kpn nu erbij blijft slecht 

Geen storingen bekend 

Wat nu andere expediabox?

Sorry moet zijn download 80 

                             Upload     17 procent 

Groetjes Marcel Groesbeek 


Heb weinig verstand van alles antwoord in makkelijk uitleg svp

 


Wil je een keer meten via deze tool en een screenshot hier plaatsen. https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


 


Dat zijn toch prima snelheden!! Wat is het probleem??


Sorry joep 

 

Heb er geen verstand van maar mijn dochter zegt dat de wifi vaak weg valt en traag is 

Maar download en upload is zo goed ?

Dus zo moet hij zijn?

Oké bedankt voor je reactie 


Wifi is afhankelijk van veel factoren en dus niet gegarandeerd. Je kunt een wifi test doen en checken hoe het is in jou huis.

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


De download en upload is prima.  Of dit stabiel ik kan ik hieruit niet beoordelen. Het kan best zijn dat je in de woonkamer deze snelheid haalt maar dat je dochter als zij bijvoorbeeld een kamer op de 2de etage heeft die snelheid niet haalt. De tool die @Jeroen Ruiter geeft kan je daarbij helpen. Laat even weten wat daar uit komt. Waar heb je de wifi versterkers staan?


Heb 1 Wi-Fi versterkers onder staan en een 2de via een vaste kabel op slaapkamer dochter

De sterkte (meting) is vergelijkbaar met onder dus goed 

Wisselvalligheid kan dat komen dat veel mensen thuis zíjn? (Overbelast) of is dat onzin 


De wisselende snelheid kan best komen door heel veel wifi signalen in de omgeving. Maar als de versterker bij je dochter in de kamer staat dan moet zij daar weinig last van hebben. Op welke manier ervaart je dochter problemen? Is dat met gamen of films kijken of iets anders?


Beste @Marcel Groesbeek, welkom! Leuk dat je je vraag hier stelt. Hoe staat het er nu voor na het doorlopen van de wifi manager? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee. Op welk apparaat maakt jouw dochter gebruik van het internet? Kan dit bekabeld? Dat heeft altijd de voorkeur 🙂


Ha Marcel, ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Kunnen we nog iets voor je betekenen? Laat het dan gerust weten.