Skip to main content

Hoi, sinds een aantal maanden heb ik last van wegvallende WiFi op de Experia v10A. Wij moeten hierdoor minimaal 3 keer per dag de box aan en uitzetten om terug wifi op de apparaten te hebben. Na meerdere telefoontjes inmiddels alles geprobeerd, resetten met ruimte wachttijden voor opnieuw opstarten, alle bekabeling gecontroleerd, doorgelicht van afstand, wifi manager, KPN wifi versterkers, reset van afstand, harde reset. Belangrijk te weten dat dit probleem 'ineens' is ontstaan en als er wifi is dan is deze prima (100mbit) Ik heb glasvezel en ook mijn digitale tv valt nooit stil. WiFi valt alleen heel vaak weg! Ik ben al jaren klant en had nooit klachten. Er is ook niks gewijzigd aan de setup van de apparatuur. Aan de telefoon hebben medewerkers ook geen optie meer. Het antwoord van meerdere medewerkers was monteur tegen betaling! Ik ben al jaren klant (KPN compleet), betaal 72,50 per maand en zou moeten betalen voor een monteur? Ik begrijp dat medewerkers beslisbomen er dergelijke moeten volgen maar ik vind dit echt niet juist! Iemand een oplossing? 

Hoi @R-k . Wat een ergernis.

Ik begrijp dat er dus al veel geprobeerd is? Dan heeft een compleet nieuwe analyse waarschijnlijk niet zo veel zin.

Op het forum hanteer ik het volgende stappenplannetje met over het algemeen goede resultaten. Mocht je dit alles precies zo gedaan hebben, laat het mij weten, dan kijken we verder. 

-koppel v10a los en reset die ( resetgaatje, 10 seconden)

-sluit de eerste experia wifi aan en reset die ( 10seconden knopje indrukken)

-herhaal dit bij de andere experia wifi

-verwijder alle draadloze verbindingen van je verschillende apparaten en zet ze opnieuw op. ( deze laatste stap is essentieel )


Hoi Erwin, 

Bedankt voor je reactie, ik begon de hoop al op te geven.  De laatste essentiële stap is mij nooit verteld. Ik heb vanmiddag ALLE draadloze ontvangers ontkoppelt, stroom eraf en de stappen gevolgd zoals beschreven. Via de KPN app zie ik nu de wifi punten wat me voorheen niet lukte. Ook blijft het WIFI sinds vanmiddag stabiel en op alle apparaten.

Ik juich niet te hard maar dit zou weleens de oplossing kunnen zijn. Ik kijk deze week even aan en laat je weten hoe het geweest is. In ieder geval bedankt tot zover!

 


Hopelijk is dit de oplossing, @R-k .  Ik heb er verschillende klanten mee kunnen helpen maar het werkt niet bij iedereen. Ik lees het wel.


Hoi Erwin, 

Tot nu toe nog geen problemen gehad. Vanmorgen op alle apparaten Wifi en deze avond ook. Geen reset meer gedaan. Nogmaals dank voor je hulp!

 


Fijn! Als er toch wat is, weet je mij te vinden.