Skip to main content
Antwoord

Wegvallende verbinding met V10a na laatste update

• June 4, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

JohnnyQ81
Topper

Ik heb ook problemen met de 10a modem. Bij mij valt sinds de laatste update enkele keren per dag de gehele internetverbinding uit. Dat duurt een minuut of 5 a 10 en dan komt de boel weer online. Geldt voor zowel wifi (KPN auperwifi) als de bekabelde verbinding. Mij valt wel op dat superwifi eerst gaat stotteren en daarna pas de bekabelde verbinding. Meer mensen hier last van? 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@JohnnyQ81. Je verbinding hoort niet meerdere keren per dag weg te vallen, dus daar is wel iets mee aan de hand.

Het kan te maken hebben met de update, maar het kan ook toeval zijn en een issue met je verbinding zijn. Allereerst zou ik je willen adviseren om je Experia Box een reset te geven. Dat helpt vaak bij zulke problemen. Als je een glasvezelverbinding hebt, dan is het ook raadzaam om eerst het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom te halen (en daarna pas de reset te doen). 

Als dat niet helpt, dan kun je het beste contact zoeken met onze telefonische helpdesk. Zij kunnen je verbinding doormeten en onderzoeken of daar iets mee aan de hand is. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 6, 2025

Hoi ​@JohnnyQ81. Je verbinding hoort niet meerdere keren per dag weg te vallen, dus daar is wel iets mee aan de hand.

Het kan te maken hebben met de update, maar het kan ook toeval zijn en een issue met je verbinding zijn. Allereerst zou ik je willen adviseren om je Experia Box een reset te geven. Dat helpt vaak bij zulke problemen. Als je een glasvezelverbinding hebt, dan is het ook raadzaam om eerst het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom te halen (en daarna pas de reset te doen). 

Als dat niet helpt, dan kun je het beste contact zoeken met onze telefonische helpdesk. Zij kunnen je verbinding doormeten en onderzoeken of daar iets mee aan de hand is. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

JohnnyQ81
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

@Arjan van KPN Vanwege vakantie gisteren contact gehad met een KPN medewerker. Die kon niet direct iets vinden maar herkende het als een vaker voorkomend V10 probleem. Vandaag de modem omgeruild in een KPN winkel en nu kijken of alles blijft werken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ben je nog ergens naartoe op vakantie geweest? Hopelijk heb je genoten in ieder geval. 

Welk modem heb je nu meegekregen vanuit de winkel? En laats ons weten of het is opgelost nadat je deze hebt aangesloten. 

JohnnyQ81
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

@Arjan van KPN Ik heb het V12 modem meegekregen. Tot nu toe verloopt de verbinding een stuk beter. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is fijn!