Skip to main content

Ik heb na een upgrade van mijn glasvezelmodem (agv upgrade naar 200MBit verbinding) een constant wegvallende verbinding, zowel bedraad als wifi.

In mijn logs op de Experia zie ik dat de DHCP-server constant ip-addressen aan het updaten is.  Telkens als een verbinding wegvalt zie ik de logs dat de DHCP-server een issue had.

Heb al geprobeerd de leasetijd naar 2 weken te zetten, maar toch blijft deze om de paar minuten tot een paar uur de DHCP-leases vrijgeven en weer opnieuw aanmaken.

Ik probeer nu maar her en der adressen statisch te maken in het modem, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik zie dat meer mensen worstelen met dit probleem en de oplossing is terug te gaan naar een V10 ipv V10a modem.

Hoi @Deke . Je schrijft dat je bedrade verbinding wegvalt. Is er misschien nog een ander apparaat op jouw netwerk actief met een DHCP server?

Wat gebeurt er als het zo sober mogelijk is aangesloten → FTU→ Experiabox → pc/laptop  ?  Valt de verbinding dan ook weg?  De instellingen die je hebt gedaan zouden totaal niet nodig moeten zijn namelijk.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Excuus voor de late reactie.  Ondertussen een nieuw modem gekregen.  Dat lijkt het probleem te hebben verholpen. 

 

Verder inderdaad zo sober mogelijk aangesloten.  Lijkt toch modem het probleem was.


Excuus voor de late reactie.  Ondertussen een nieuw modem gekregen.  Dat lijkt het probleem te hebben verholpen. 

 

Verder inderdaad zo sober mogelijk aangesloten.  Lijkt toch modem het probleem was.

Geen probleem. Ik ben blij dat het nieuwe modem de oplossing was.