Skip to main content

Ik ben benieuwd of je nog steeds weg vallende wifi hebt. Ik heb namelijk het zelfde probleem. Ik heb al een monteur thuis gehad. Maar dan valt hij niet weg en kunnen ze niks meten. Maar bij mij valt ook de bekabelde internet weg. Wel kan ik tv blijven kijken. Volgens KPN zou het aan rand apparatuur liggen. Dan weer aan de kabels. Telkens wel kabels vervangen en een Sonos amp aangeschaft maar het probleem blijft zich voordoen. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi @mvis. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jij ook last hebt van een wegvallende wifi verbinding. Je geeft aan dat je naast een wegvallende wifi verbinding ook problemen ervaart met een bekabelde internetverbinding. Ik zou graag jouw diensten willen doormeten om te achterhalen waardoor jouw bekabelde verbinding wegvalt en hoe we dit probleem kunnen verhelpen. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer willen achterlaten op het KPN Forum. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? 


Aangevuld


Dat bekabeld internet wegvalt en ondertussen de tv het blijft doen kan niet. Want de tv is bekabeld internet. Dus dat zou je toch nog eens wat verder moeten onderzoeken. Sluit een laptop of pc met een kabel rechtstreeks op de Experiabox aan en test of je internet hebt.


Het kan wel want het gebeurd hier met zeer veel regelmaat:rolling_eyes: . Het is niet altijd maar minimaal één keer op een dag. Pas had ik iemand op bezoek die iets meer verstand had van computers. Die gaf aan dat de laptop op dat moment geen ip-adres mee krijgt als er verbinding wordt gemaakt? Vijf minuten later is het weer voorbij en werkt alles weer normaal. 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik ben vergeten om te vragen of je alle computer met een netwerkkabel op de ExperiaBox hebt aangesloten of zit daar nog iets tussen (switch of versterker)? Ik heb zojuist jou verbinding doorgemeten en kwam niets bijzonders tegen. Ik zie dat de verbinding vandaag nog niet is weggevallen, klopt dat? 


Het kan wel want het gebeurd hier met zeer veel regelmaat:rolling_eyes: . Het is niet altijd maar minimaal één keer op een dag. Pas had ik iemand op bezoek die iets meer verstand had van computers. Die gaf aan dat de laptop op dat moment geen ip-adres mee krijgt als er verbinding wordt gemaakt? Vijf minuten later is het weer voorbij en werkt alles weer normaal. 

En was die laptop met een kabel verbonden?


Ja de computer was direct in de router verbonden met de kabel.


En op dit moment ligt hij er weer uit


Dit zie ik als ik Speedtest probeer te starten


Aangezien de bekabelde verbinding ook een aantal keren per dag wegvalt, lijkt het mij verstandig om de ExperiaBox om te ruilen. Je ontvangt zo een privébericht met daarin meer informatie over deze omruil. 


Mvis laat in een privébericht weten dat alles weer lijkt te werken. Er is een monteur langs geweest en heeft de verbinding met een KPN server gereset op locatie in de experia WiFi versterkers. 

@mvis Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Mvis laat in een prive bericht weten dat het niet meer goed werkt en vraagt in een privebericht of het kan komen omdat hij veel apparaten heeft verbonden met het thuisnetwerk. 

Op een ExperiaBox kunnen 252 apparaten aangesloten worden, dus dat kan het probleem niet zijn. Zou je eens willen testen om één apparaat direct op de Experiabox aan te sluiten d.m.v. een netwerkkabel om te bekijken of deze verbinding ook wegvalt? Het is vanuit hier lastig te bepalen of het probleem voor of na de ExperiaBox zit. Je hebt het ook over een Hue router, Bedoel je daarmee de Philips Hue Bridge? Dit apparaat deelt volgens mij ook IP-adressen uit. Heb je problemen met apparaten die daarmee verbonden zijn?


Zou je eens willen testen om één apparaat direct op de Experiabox aan te sluiten d.m.v. een netwerkkabel om te bekijken of deze verbinding ook wegvalt? Het is vanuit hier lastig te bepalen of het probleem voor of na de ExperiaBox zit. Je hebt het ook over een Hue router, Bedoel je daarmee de Philips Hue Bridge? Dit apparaat deelt volgens mij ook IP-adressen uit. Heb je problemen met apparaten die daarmee verbonden zijn?

Heb je het al kunnen testen @mvis. Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op mijn andere vraag.


Zou je eens willen testen om één apparaat direct op de Experiabox aan te sluiten d.m.v. een netwerkkabel om te bekijken of deze verbinding ook wegvalt? Het is vanuit hier lastig te bepalen of het probleem voor of na de ExperiaBox zit. Je hebt het ook over een Hue router, Bedoel je daarmee de Philips Hue Bridge? Dit apparaat deelt volgens mij ook IP-adressen uit. Heb je problemen met apparaten die daarmee verbonden zijn?

Heb je het al kunnen testen @mvis. Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op mijn andere vraag.

Ik heb niets meer van je gehoord @mvis. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!


Ik heb alles een voor een met netwerkkabel aangesloten rechtstreeks op de experiabox. Als hij wegvalt zijn mijns inziens de apparaten die niet aangesloten zitten uitgesloten van het probleem. 
nu heb ik alleen de experia WiFi versterker niet los gekoppeld. Alleen in het begin voor de installatie. 
afgelopen week is het echter maar twee keer gebeurd. Ondanks dat we met 5 personen veel gebruik moesten maken van de WiFi.


Het is inderdaad de Philips hue bridge. Maar ook toen deze niet aangesloten was viel het WiFi weg. 


Begrijp ik het goed dat het nu minder vaak gebeurd? Heb je de Philips Hue Bridge nu nog aangesloten op de ExperiaBox? 


Ja laatste Driedaagsen nog niet gebeurd. En inderdaad de Hue aangesloten op de experia box.


Dan hoop ik dat het in de toekomst ook niet weer gebeurd, niet te vaak in ieder geval. :fingers_crossed_tone3:

Als dit wel het geval is, dan moeten we verder zoeken naar een oplossing. 


Reageer