Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Fijn dat er een zo te zien actief forum is waar ik hopelijk geholpen kan worden. 

Ik ben recent overgestapt van Ziggo en Vodafone naar alles van KPN (internet en mobiele abbo’s).  Inmiddels is na de verhuizing alles geïnstalleerd en werkende. Althans, vaak wel maar regelmatig, en dan bedoel ik echt 4/5 keer per dag minstens, valt de WIFI weg. Het is zelfs zo dat we dan maar een hotspot aanmaken zodat we thuis kunnen blijven werken. 

Voor alle duidelijkheid, als de wifi het doet is die prima qua snelheid. Ik heb de wifi manager al tig keer doorlopen. En ik heb nest wifi dus ik wil geen superwifi van kpn. 

 

Ik heb de nest wifi staan achter de box12 van kpn. Ik begrijp dat er geen bridge modus mogelijk is….dus heb ik nu zowel het signaal van de box12 als de wifi van de nest wifi. 

Nogmaals, als het werkt dan doet ie het echt prima, maar het regelmatig wegvallen van de wifi begint nu toch wel ergerlijk te worden. 

 

Graag hulp… ;-0

Hoi @Wouter321 en welkom op het forum! Super dat je je bericht hier plaatst en wat tof dat je naar ons over bent gestapt. 😄

Stabiele wifi is wel zo belangrijk, zeker nu thuiswerken de norm lijkt te zijn. Heb je de wifi al eens getest zonder dat je de Google Nest Wifi aangesloten hebt? Als je in de buurt van de Experia Box blijft ben ik benieuwd of de wifi dan nog wegvalt. Zo kunnen we in elk geval kijken of we het in de instellingen van de Google Nest/tussen de Google Nest en de Experia Box moeten zoeken, of dat het vanaf de Experia Box toch ook al misgaat. 

Mocht het zonder de Google Nest Wifi beter gaan, is deze dan bekabeld aangesloten? Daarnaast heb ik op deze pagina flink wat tips gevonden voor het oplossen van problemen met de Nest Wifi, heb je die ook al geprobeerd? Ook ben ik benieuwd waar de Box 12 staat, in de meterkast? Zou je in dat geval de Nest Wifi achter de Box 12 weg willen halen en hem wat meer in het open willen plaatsen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 


Hallo Sanne, 

dank voor ke antwoord. Staat inderdaad in de meterkast. Ik ga proberen om de opstelling te wijzigen, ik laat t met een paar dagen weten. 
bedankt vast, groet


En, is het gelukt om de opstelling te wijzigen en gaat het sindsdien beter? 


Inderdaad, opstelling nu (even tijdelijk snoeren door t huis:-)) maar het gaat een stuk beter. Valt bijna niet meer weg, dus lijkt erop dat het beter gaat! Bedankt voor je antwoord en hulp! Groet


Fijn! Goed om te lezen. 😄 Graag gedaan en bedankt voor de terugkoppeling! 


Reageer