Skip to main content

Beste KPN, 

Ik speel vaak virtuele spellen. Iemand zei dat hij mijn IP adres had. En mijn wifi valt nu erg vaak weg dus ik word hoogst waarschijnlijk geddost. Mijn vraag is of ik een ander IP adres zou mogen krijgen want ik ben er wel een beetje klaar mee.

Beste KPN medewerkers, 

Ik heb de chat ook helaas niet gevonden of werkt niet bij mij. Ik stel daarom mijn vraag via hier.

Ik zit vaak op virtuele spelen. Ik heb erg last van ddos attack's aangezien me wifi de hele tijd uitvalt en iemad het erg grappig vind om steeds te ddosen. Ik zou graag een ander IP adres willen krijgen als dat kan. Ik ben er nu wel een beetje klaar mee namelijk, als ik ergens mee bezig ben en me wifi uitvalt. 

Ik zie graag een reactie tegenmoet,

Met vriendelijke groet,

Admin: reactie elders samengevoegd met dit topic


Hoi @Rayane 

Tja, dat verzoek komt hier vaker langs, meestal van gamers. Helaas zal KPN hier niet in meegaan. Een ander ip-adres zal dat probleem ook niet oplossen. De boosdoener zou dit nl. ook weer snel te weten komen en doorgaan op je nieuwe adres. In de tussentijd zit KPN met een ‘onbruikbaar’ ip-adres.


Daar komt bij dat jouw wifi niet zal wegvallen door een DDoS aanval.


Hoi @Rayane, welkom op het forum!
​​​​​​Zoals @RBxx noemt kan je helaas geen nieuw IP adres krijgen en zou dat het probleem ook niet permanent oplossen. Een DDOS kun je (normaliter) hier melden bij de overheid hoewel ik er zie staan dat het momenteel niet mogelijk is een melding te doen.
Los daarvan is een wegvallende (wifi) verbinding niet perse een DDOS zoals @wjb noemt. Vallen je andere diensten zoals TV of bekabeld internet ook weg?
Als dat niet het geval is wil het vaak helpen onze online wifimanager te doorlopen. Hiermee moet je in je hele huis goed snel wifi kunnen krijgen! 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!