Skip to main content

Hoi, ik heb een experiabox v10 icm glasvezel. Tot een half jaar geleden deed de wifi en het bedrade internet het eigenlijk altijd goed, maar sinds een half jaar heb ik last van wegvallend bedraad internet maar ook een erg slechte wifi dekking, vooral beneden. Ik heb al meerdere tests en resets gedaan, maar niks lijkt te helpen. Het gekke is dat ik op de begane grond 5mb downloadsnelheid heb, op de 1e 20 mb en op de 2e 50. Boven is het dus nog niet zo slecht, maar ik krijg het beneden dus niet goed. De bedrade wifi versterkers zijn geen optie voor me omdat die storen met de smart lampen ivm 2.4 ghz. Ik vermoed dat de experiabox defect is, omdat ik in het verleden deze problemen niet gehad heb en ook bedraad internet regelmatig wegvalt. Tevens brand het ‘Wireless’ lampje niet.

Goedemiddag @Defancy en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je je probleem kenbaar maakt. Wanneer het lampje 'Wireless' niet brandt, lijkt het erop dat de Wi-Fi van de Experia Box is uitgeschakeld. Op de zijkant van de v10 vind je 3 druktoetsen (WPS, Wi-Fi en Eco). Met de druktoets waar Wi-Fi bij staat, kun je de Wi-Fi weer inschakelen. Ik kijk ook graag even met je mee; zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!


Hoi, bedankt voor je reactie. Het is al opgelost. Blijkbaar had mijn vrouw de wifi versterker op zolder aangesloten terwijl ik ze daarvoor had losgekoppeld. Dit zorgde ervoor dat de Wifi op zolder het enige wifipunt was en de experiabox wifi was uitgeschakeld. Vandaar ook de goede wifi boven en de slechte wifi beneden. 
bedankt.

groet


Fijn om te lezen @Defancy en bedankt voor de terugkoppeling! Omdat het probleem is verholpen, sluit ik dit topic. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)


Reageer