Skip to main content
Beantwoord

wegvallende wifi en geen 5g meer

• November 18, 2019
  • 8 reacties
  • 182 keer bekeken

Sinds een tijdje slechte wegvallende wifi en 5g is ineens verdwenen?

Gaarne oplossing voor bovenstaande svp

Beste antwoord door wjb

Weet ik niet.

Dan log je toch even in op de Experia WiFi en kijk je naar de versie van de firmware.

Ik heb namelijk het vermoeden dat die update de oorzaak is geweest en al helemaal als jij voorheen verschillende namen gebruikte voor 2.4 en 5GHz wifi.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 18, 2019

Dat 5g verdwenen is lijkt me stug. Het is er namelijk nooit geweest. Je bedoelt wellicht de 5 GHz band 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2019

Inderdaad.Deze ineens weg.Zijn er tips?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 19, 2019

Welke Experiabox heeft u? Heeft u versterkers? En hoe ziet u dat wifi 5 GHz verdwenen is? 2,4 en 5 GHz wifi hebben standaard dezelfde naam. Of heeft u 5 GHz een andere naam gegeven?

wjb
Wijsgeer
  • November 19, 2019

Als je de zwarte Experia WiFi in gebruik hebt en je had 2.4GHz en 5GHz verschillende namen gegeven, kijk dan eens of de firmware van de Experia WiFi geupdate is naar V1.00.26v3.

KPN heeft namelijk in al haar "wijsheid" besloten dat de namen van de 2.4GHz en 5GHz aan elkaar gelijk moeten zijn en heeft de naam van de 5GHz wifi hetzelfde gemaakt als de 2.4GHz wifi. Je kunt vanaf nu ook geen afwijkende namen meer instellen op de Experia WiFi. :confounded:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 19, 2019

Ja experiabox met versterkers.Na veel gepuzzel en alles gereset te hebben nu weer 5ghz terug gekregen.Thanks voor de reacties👍

wjb
Wijsgeer
  • November 19, 2019

En was de firmware van jouw zwarte Experia WiFi's geüpdatet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 19, 2019

Weet ik niet.Volgens beschrijving gaan updates vanzelf.Belangrijk is dat alle versterkers goed gekoppeld zijn.

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 19, 2019

Weet ik niet.

Dan log je toch even in op de Experia WiFi en kijk je naar de versie van de firmware.

Ik heb namelijk het vermoeden dat die update de oorzaak is geweest en al helemaal als jij voorheen verschillende namen gebruikte voor 2.4 en 5GHz wifi.