Skip to main content
Antwoord

Wegvallende wifi en problemen tv kijken

• November 10, 2025
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb al een poosje een KPN abonnement en ben itter en elektronicus.
Ik heb alle settings van mijn modem gecontroleerd en via de checkprocedures gecontroleerd.

Ik heb een abonnement van 100Mb/s , maar  haal op nog geen 3 meter van het modem nog geen 20 MB/s .

Dit varieert de hele tijd onafhankelijk van de locatie in huis en is volledig random.
Verschillende programma’s die met een centrale storage werken, gaan vreemde dingen doen wat wijst op een haperende verbinding.

Hoe krijg ik een nieuw Modem ?,
De huidige is minimaal 5 jaar oud.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Jan Olivier welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen en met welke firmwareversie?

KPN vervangt alléén defecte modems en modems die niet meer aan de technische eisen van KPN voldoen.

Doe je de snelheidstest wèl bekabeld op 1 pc met alle overige (draadloze) verbindingen uit?

Dan moet je gemakkelijk de 100Mbit/s kunnen halen.

Draadloos moet je onder ideale omstandigheden met de optimale instellingen ook de 100Mbit/s kunnen halen op 1 apparaat.

Voor aanvullende info zie onderstaande link:

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 10, 2025

En welke snelheid haal je met een bekabelde pc of laptop?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Beste ​@Jan Olivier welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen en met welke firmwareversie?

KPN vervangt alléén defecte modems en modems die niet meer aan de technische eisen van KPN voldoen.

Doe je de snelheidstest wèl bekabeld op 1 pc met alle overige (draadloze) verbindingen uit?

Dan moet je gemakkelijk de 100Mbit/s kunnen halen.

Draadloos moet je onder ideale omstandigheden met de optimale instellingen ook de 100Mbit/s kunnen halen op 1 apparaat.

Voor aanvullende info zie onderstaande link:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

Helaas,

Wat testen gedaan met laptops en smartphone.

het KPN Modem is een Experiabox 10, V10C25.08.15.

Om te beginnen ik ben geen leek naar een It Professional met een elektonica opleiding (HTS).

Ik heb alle suggestie en tools van KPN gebruikt en geloof mij alles staat goed.

Het vreemde is dat mijn Wifi ook wegvalt tussen mijn Laptop en een Storageoplossing, die via een kabeltje aan het modem hangt.
Dit werkt al minsten 20 jaar zonder problemen en nu krijg ik connectie problemen, er is ruim voldoende storage en er is maar een gebruiker.

Als ik met de KPN  speedtest de internet verbinding check , krijgt ik ongeacht waar in het huis, het ene moment verbindingen van rond de 200 Mbps en op het ander moment nog geen 10Mbps en wordt de test afgebroken .

Ik geloof niet dat dit te maken heeft met de connectie ( glasvezel) naar mijn modem, want dit kan KPN  testen.

Wat zij niet kunnen testen is de connectie tussen modem en mijn apparaten, dit zou vanwege privacy niet wenselijk zijn.

Bovenstaande gebeurt op twee laptops en op smartphones, duidelijk dat de wifi de geest aan het geven is.

Ik vermoed dat het KPN modem zeer oud is, ik kan mij niet herinneren dat ik dit ooit vervangen heb.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 10, 2025

De v10 is een prima modem en zo te zien zeer recent voorzien van de nieuwste softwareversie. Heeft u draadloze verbindingsets in gebruik?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Joep,

Het heeft altijd goed gewerkt, maar de laatste tijd is het hommelus.
Ook goed electronica gaat wel eens kapot.

Ik merkte dat de wifi verbinding in mijn huis miserabel was, toen ik foto's aan het kopieren was naar mijn storageoplossing. Dit is een wifi verbinding in een persoonlijk netwerk die gebruik maakt van het V10 modem aan de gebruikerskant.
Dit kan de KPN niet zien, want als zij dit wel zouden kunnen overtreden zij privacy wetten.

Ongeacht waar en met welke apparatuur ik test met KPN speedtest, twee laptops en een smartphone, dus verschillende operating systemen, krijg je een instabiele uitslag van de testen varierend van 200 Mbs download tot 20 MBs en 243 Mbs Upload tot 23Mbs.

Nu is dit maar een test en een kort bericht, als je grotere files van internet wilt halen of versturen, zie je zelfs via taakbeheer - prestaties - Wifi dat het netwerk regelmatig niet reageert en dat de overdrachtsnelheid nul is.

Die helpdesk van KPN is een geautomatiseerd programma, ik ken dit want ik heb zelf aan dergelijke projecten gewerkt. Je krijgt geen helpdesk medewerker aan de lijn en voor dit soort gevallen zijn er geen procdures. Krijg je per ongeluk wel een helpdesk medewerker aan de lijn moet deze zijn procedures afhandelen en heeft deze weinig verstand en ervaring van zaken die buiten zijn procedures vallen, dus hier schiet je ook niets mee op.

Groeten, Jan Olivier

Jan Olivier

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jan Olivier, welkom op onze community! In het topic dat ​@JanD stuurt staan wel wat goede tips om je wifi te verbeteren maar als je graag hulp wilt van de klantenservice kan je toch t beste even bellen. Via deze pagina kun je een belafspraak maken, dan belt een van mijn collega's je even terug.
De V10 ruilen we alleen om als deze defect is, dit is nog steeds een actueel modem dat we uitleveren.

Als je wilt denken we hier natuurlijk ook graag even mee, ik denk dat het dan het handigst is als je toelicht wat voor specifieke apparaten je gebruikt en hoe je alles met elkaar verbonden hebt.Â