Skip to main content

HALLO ik word niet goed vam de weg vallende wifi de afgelopen weken, ik heb hier nooit eerder last vam gehad maar t word met de dag erger...ik vind dat flink irritant, ik heb meerdere malen geprobeerd jullie te bellen maar krijg jullie met geen mogelijkheid te pakken zou ik misschien terug gebeld kunnen worden wil dit opgelost hebben 

Gr Natasja

Wat heeft u zelf allemaal al geprobeerd?


Nouvan alles experia box aan/uit...batterij uit me foon, stroom van box af... test op kpn.nl geen storingen instellingen van foon na gekeken ...tis echt vreselijk om de 3 a 4 min valt ie weg...trouwens mn interactieve tv doet de laatste tijd ook vaag....


Wat u nog kunt proberen.

1. Een fabrieksreset van de router. Zitten aan de router nog Wifi versterkers aangesloten?

2. Via de volgende pagina kunt u controleren of de huidige apperatuur een storing bevat en waardoor omruilen wordt aanbevolen.

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm


Nee bevat geen storingen heb de beste instalatie zegt ie... nee zitten geen versterkers aan verbonden 


Valt de wifi in de zelfde ruimte van de router ook weg of bijvoorbeeld op de slaapkamer boven?


Ik heb een gelijkvloerse woning hij valt overal weg door me hele huis...op de bank op bed keuken douche maak allemaal geen verschil ook als ik naast me router sta...


Kan t aan de router liggen...want mn interactieve tv loop ook regelmatig of vast of kan de gids niet in of start zomaar opnieuw op...


Ik stel voor dat u het profiel even aanvult zodat medewerkers de lijn kunnen meten. Het kan door drukte op het forum wel even duren. Heeft u bedraad ook uitval van internet op dat moment?


Hoe doe ik dat profiel aanvullen


https://forum.kpn.com/settings/profile


Ja dank je had t al gevonden zijn die klantnummers belangrijk voor mobiel en vast?


Absoluut. Als het goed is zien alleen KPN medewerkers deze.


Pfff waar vind ik dat zo snel hahaha wat een gedoe


In MijnKPN en ze staan dacht ik ook in de facturen.


Gevonden


Oke genoteerd maar nog even een vraag ik zelf heb ook al gekeken of het aan de verbinding van mn router lag en toen zei die nee...kan t dan toch dat het wel daar aan lig..word er moedeloos van


De medewerkers zullen de lijn testen. Nogmaals dit kan even duren. Als zij fouten zien kunnen zij een nieuw toesturen.

 

 


Oke dank je wel iig voor nu alvast...ik.hoor t wel t heeft t nu geen haast meer


Goedenmorgen weet je al of ze mn router hebben door gemeten?


Ik ben een klant. Een medewerker zal binnen enkele dagen reactie geven. Het is erg druk waardoor het even kan duren. Bellen met 0800-0402 kan ook en dan leg je de medewerker uit wat je allemaal al geprobeerd hebt.


Okidoki


Goedemiddag @Tassie96 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Goed dat je aan de bel trekt en dit probleem kenbaar maakt. Bedankt ook voor het invullen van je profiel, ik ben meteen je verbinding zelf eens door gaan meten en dit ziet er gelukkig goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Dat zegt alleen lang niet alles over de Wi-Fi maar tot aan het modem (Experia Box) gaat alles goed. Nu zie ik dat je de Experia Box v10 in gebruik hebt en dit modem zendt 2 verschillende Wi-Fi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Op dit moment hebben beide netwerken dezelfde naam (H369A6DA188). Het beste is om beide netwerken een eigen naam te geven zodat je eigen apparatuur ook onderscheid kan maken. Mijn ervaring leert dat niet alle apparatuur hier even 'slim' mee omgaat. Dit kun je aanpassen met onze servicetool en ik ben benieuwd of het probleem hiermee wordt verholpen. Mocht het met de servicetool niet lukken dan kun je ook zelf inloggen op de Experia Box en daar deze namen aanpassen. Hoe je dat doet; je opent een internetbrowser (bij voorkeur Google Chrome) en vult dan in de adresbalk het volgende IP adres in: 192.168.2.254. Vervolgens krijg je een inlogscherm te zien en die zal je vragen een wachtwoord in te voeren. Als je nog nooit eerder bent ingelogd, kun je het wachtwoord leeg laten en op log in klikken en vervolgens kun je zelf een wachtwoord aanmaken waarmee je in de toekomst altijd in kunt loggen op het modem. Als je eenmaal bent ingelogd, zie je bovenin enkele tabbladen staan (Home, Internet, Wi-Fi, VoIP, instellingen en status). Hier kies je voor 'Wi-Fi' en vervolgens aan de linkerkant in het menu klik je op 'geavanceerd'.  Daar kun je de namen voor 2.4 GHz en 5 GHz aanpassen. Zorg er dus voor dat deze beide een andere naam krijgen. Laat je me weten of dit is gelukt en er voor heeft gezorgd dat het probleem is verholpen?


Hoi, 

Hier ga ik niet aan beginnen hoor dat is me allemaal te ingewikkeld...strax heb ik helemaal niks meer is er geen andere oplossing hiervoor? Ik had bij t mobile nooit last van die wifi verbinding...waarom dan wel bij kpn mobiel


In dat geval zou ik je willen adviseren om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402, spreek dan in dat je graag wilt worden doorverbonden met een medewerker. Dan krijg je iemand aan de lijn die op afstand je scherm over kan nemen en dit ook voor je aan kan passen!


Dank je wel voor t antwoord dan ga ik morgen wel even bellen...


Reageer