Skip to main content
Beantwoord

Wegvallende wifi note 9

  • March 11, 2020
  • 13 reacties
  • 197 keer bekeken

Ik heb een fritzbox 4040 aangesloten ipv de experiabox. Werkt verder prima. Alleen ik heb nu vaak 's avonds veel last van wegvallende wifi op mijn Galaxy Note 9. Dat kan 4 seconden zijn maar ook langer. In het logbestand van de fritzbox zie ik ook staan dat het toestel deregistered is en dan weer registered. En dat echt soms meerdere malen achter elkaar.

Ik heb de laatste versie op de fritzbox staan. Andere apparaten hebben er geen last van. Bekabeld internet is prima.

Ik heb mijn telefoon al wifi gereset, netwerkinstellingen gereset, fabrieksinstellingen gedaan maar het probleem blijft zich voordoen. Instellingen in de fritzbox al aangepast maar helpt ook niet. 

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Ben je met bovenstaande tips wat verder gekomen @Eshu? Voor de handigheid hier nog de checklist van tips:

Kijk eens bij de wifi instellingen, en dan op het tandwieletje achter het wifi netwerk. Hier kan het zijn dat het MAC adres op willekeurig staat. Mocht dit zo zijn, zet 'm dan eens op telefoon. Misschien dat dat helpt!

Heeft u misschien dat ding een vast ip gegeven? 

Dan zou het kunnen zijn dat die ruzie krijgt met een ander apparaat wat hetzelfde ip uitgedeeld krijgt van de Experiabox. 

 

https://www.allesoverandroid.nl/handig-samsung-slimme-netwerkwissel-uitschakelen/

 

Bij Samsung toestellen is standaard de optie Slimme Netwerkwissel aanwezig (en ingeschakeld). Deze zou ervoor moeten zorgen dat je toestel automatisch van wifi omschakelt naar 3G (KPN / Vodafone / T-Mobile etc) voor een optimale verbinding, echter…… deze instelling werkt vaker niet dan wel waardoor de verbinding regelmatig kan haperen.

Wat zijn je bevindingen? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 11, 2020

U heeft alleen die fritzbox als toegangspunt? Geen andere? Geen versterkers? 


  • Auteur
  • Helper
  • March 11, 2020

nee, alleen de fritzbox. Ik heb nooit last gehad van wegvallende wifi en sinds een paar maanden komt dat opzetten. En voornamelijk ook 's avonds tussen 22.00-00.00 uur.


Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 11, 2020

Heeft de Samsung nog voldoende accu capaciteit? Kan zijn dat deze in bespaar stand gaat waardoor de Wifi uitschakelt. Komt het alleen op de mobiel voor of ook op andere apparaten in huis?


  • Auteur
  • Helper
  • March 11, 2020

Gebeurt alleen op de Galaxy Note 9 van mijn zoon en het vaakst tussen 22.30-00.00 uur 's avonds. Op de andere apparaten geen last van.

Overdag heeft hij er geen last van. Dan valt de wifi van de Note 9 niet uit. 

 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi @Eshu! Wat apart dat dit alleen op de Note 9 gebeurt en alleen op die tijdstippen. :confused: Op deze pagina vind ik een hele meute tips die kunnen helpen wanneer bepaalde apparaten niet goed kunnen verbinden met de wifi. Wat als je dit lijstje afloopt? Ik kijk ook @wjb even aan, die heeft ervaring met het gebruik van eigen routers. Heb jij hier ideeën over? 


wjb
Wijsgeer
  • March 12, 2020

Ik heb helaas geen flauw idee waar dit aan zou kunnen liggen.


jordy.vanderbolt
Topper

Kijk eens bij de wifi instellingen, en dan op het tandwieletje achter het wifi netwerk. Hier kan het zijn dat het MAC adres op willekeurig staat. Mocht dit zo zijn, zet 'm dan eens op telefoon. Misschien dat dat helpt!


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 12, 2020

Heeft u misschien dat ding een vast ip gegeven? 

Dan zou het kunnen zijn dat die ruzie krijgt met een ander apparaat wat hetzelfde ip uitgedeeld krijgt van de Experiabox. 

 


  • Auteur
  • Helper
  • March 13, 2020

Heeft u misschien dat ding een vast ip gegeven? 

Dan zou het kunnen zijn dat die ruzie krijgt met een ander apparaat wat hetzelfde ip uitgedeeld krijgt van de Experiabox. 

 

Ik heb geen experiabox er meer tussen zitten. Alles gaat rechtstreeks via de fritzbox 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 13, 2020

Heeft u misschien dat ding een vast ip gegeven? 

Dan zou het kunnen zijn dat die ruzie krijgt met een ander apparaat wat hetzelfde ip uitgedeeld krijgt van de Experiabox. 

 

Ik heb geen experiabox er meer tussen zitten. Alles gaat rechtstreeks via de fritzbox 

Ja en? Wat maakt dat uit?


Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 13, 2020

https://www.allesoverandroid.nl/handig-samsung-slimme-netwerkwissel-uitschakelen/

 

Bij Samsung toestellen is standaard de optie Slimme Netwerkwissel aanwezig (en ingeschakeld). Deze zou ervoor moeten zorgen dat je toestel automatisch van wifi omschakelt naar 3G (KPN / Vodafone / T-Mobile etc) voor een optimale verbinding, echter…… deze instelling werkt vaker niet dan wel waardoor de verbinding regelmatig kan haperen.


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 15, 2020

Ben je met bovenstaande tips wat verder gekomen @Eshu? Voor de handigheid hier nog de checklist van tips:

Kijk eens bij de wifi instellingen, en dan op het tandwieletje achter het wifi netwerk. Hier kan het zijn dat het MAC adres op willekeurig staat. Mocht dit zo zijn, zet 'm dan eens op telefoon. Misschien dat dat helpt!

Heeft u misschien dat ding een vast ip gegeven? 

Dan zou het kunnen zijn dat die ruzie krijgt met een ander apparaat wat hetzelfde ip uitgedeeld krijgt van de Experiabox. 

 

https://www.allesoverandroid.nl/handig-samsung-slimme-netwerkwissel-uitschakelen/

 

Bij Samsung toestellen is standaard de optie Slimme Netwerkwissel aanwezig (en ingeschakeld). Deze zou ervoor moeten zorgen dat je toestel automatisch van wifi omschakelt naar 3G (KPN / Vodafone / T-Mobile etc) voor een optimale verbinding, echter…… deze instelling werkt vaker niet dan wel waardoor de verbinding regelmatig kan haperen.

Wat zijn je bevindingen? 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.