Skip to main content

Sinds een aantal weken heb ik regelmatig problemen met internet via Wifi. Eerder telefonisch contact gehad Waarbij ik glasvezel- en modem/router 2 minuten uit heb gezet. Na herstart leek het goed te gaan; volgens medewerkster was er mogelijk een update "blijven hangen". Week later weer problemen, zelfde handeling gedaan. Nog een week later weer dezelfde problemen. Dit is dus geen oplossing. Steeds valt de wifi weg en komt dan wel weer terug, maar soms zeer traag. Ook knippert het blauwe lampje op de Experia box regelmatig een poosje. Verbonden devices niet kort geleden aangepast, daar ligt het m.i. niet aan. Ik heb 2 Superwifi's sinds een langere tijd. Wat kan ik nog doen? Ik wil niet iedere keer weer de boel hoeven herstarten!!

TV en vast internet blijft het wel gewoon doen. Het wegvallen van de wifi geldt voor alle mobiele apparaten.


En de Wifi Manager al diverse malen gebruikt. Wifi kanaal staat op Auto.


Dit probleem is heel herkenbaar, MMVK. Ook wij op postcode 5658 ervaren sinds een aantal weken vaak en op onregelmatige momenten terugkerende haperingen van de wifi-verbinding. Dat heeft consequenties voor de internetverbindingen op onze mobiele telefoons, tablets en tv: die valt weg, ondanks dat het wifi-icoon een volledig ontvangst toont. Met speedtest blijkt ook dat er geen server gevonden wordt; de mobiele telefoon schakelt dan over naar mobiele data. Ook wij hebben de Experia 10 met twee superwifi punten. De verbinding via de kabel werkt naar behoren. Van alles geprobeerd (forum bekijken, modem resetten, allerlei kpn-apps met die bebrilde dokter naast de wifi-guy op de sofa uitgeprobeerd...) 


Hi @MMVK, niet fijn dat je wifi steeds wegvalt. Goed om te weten dat de rest van je verbinding wel in de lucht blijft.

Helpt het als je je SuperWifi een schone installatie geeft? Dan begin je weer even schoon en opnieuw, in veel gevallen helpt het goed. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. 

Als het geen verschil maakt: welke SuperWifi heb je? Verandert het lampje op je SuperWifi ook op 't moment dat wifi wegvalt? 

 

@Fam. Willemen-Clout Voor jou/jullie hetzelfde advies. Helpt dat nou niet, maak dan even een eigen topic aan, op die manier kunnen we iedereen het beste helpen.


Hallo @Alexandra van KPN . Gisteren heb ik in de Experiabox wifi kanalen van auto veranderd in een vast kanaal. Kanaal gekozen aan de hand van Fing. Tevens heb ik het gastnetwerk uitgezet.

Wifi nu weer als een zonnetje. Het lijkt erop dat door Auto, de Experia blijft scannen en wisselen van kanaal?? Omdat het hier een druk verkeer is in de buurt van mijn huis? Overigens gaf Fing aan dat de kanalen die door WifiManager waren gekozen (toen het nog op Auto stond) van slechte kwaliteit zijn (|).

Ik kan nog kijken wat er gebeurt als ik het gast netwerk weer aanzet, maar ik ben voorlopig blij dat na weken ellende de wifi weer stabiel is.


 @Alexandra van KPN zie hieronder wat de situatie was toen het nog Auto geconfigureerd was (output Fing). Ik heb nu kanaal 56 gekozen.

 


Reageer