Skip to main content

Ik heb paar dagen geleden last van wegvallende wifi op mijn nieuwe Macbook. De wifi valt weg en ik moet dan vaak zelf handmatig netwerk selecteren wat normaalgesproken automatisch gebeurt. Met mijn andere apparaten valt de verbinding niet weg. Ik heb daarbij mijn oude Macbook erbij gepakt om te kijken of dit ook voorkomt. Vreemd genoeg werkt de wifi wel prima op die Mac en op andere apparaten.

Welke stappen moet ik ondernemen om dit probleem op te lossen?

Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. Support van Apple kan ik helaas niet gratis meer krijgen omdat mijn macbook air van 2018 is. Ook in dit huishouden werken alle andere apparaten wel ( ipad, iphone en een macbook pro ). Ik volg dit dus graag en hoop dat iemand een oplossing heeft.


Ik heb paar dagen geleden last van wegvallende wifi op mijn nieuwe Macbook. De wifi valt weg en ik moet dan vaak zelf handmatig netwerk selecteren wat normaalgesproken automatisch gebeurt. Met mijn andere apparaten valt de verbinding niet weg. Ik heb daarbij mijn oude Macbook erbij gepakt om te kijken of dit ook voorkomt. Vreemd genoeg werkt de wifi wel prima op die Mac en op andere apparaten.

Welke stappen moet ik ondernemen om dit probleem op te lossen?

Hoi Sanchai. IK heb even contact gehad met Apple Support. Zij raadde mij onderstaande aan. Ik heb vooralsnog alleen optie A gedaan en vooralsnog is mijn wifi niet verbroken ( nu een aantal uren )

 

Consider the Following:

A. Boot into Safe Mode:

(Hold Down: the shift key upon boot). In Safe Mode, login items are placed aside, and caches are removed (temporary files from applications and their settings). When you reboot, things may be back to normal.

 

B. Reset your SMC and Your NVRAM:

Changes occur (i.e. updates), and sometimes your Mac needs to reset itself and get back to its pervious settings(Wi-Fi). You may need to reset it thrice, and that can be time consuming. So, be certain you have the time to do so.

So, Use these Two Links:


Hi @Sanchai en @patrickvanl, welkom op ons forum. Wat ontzettend lastig dat de wifi op de nieuwe Macbook wegvalt. Ik begrijp dat Patrick al een oplossing heeft voor dit probleem. Heeft dit het probleem bij jou ook opgelost Sanchai? Ik hoor het graag van je!


Hoi Ron en Sanchai,

Bij mij lijkt het iig gewerkt te hebben. De verbinding is sinds gisterenmiddag niet meer verbroken.

Kleine moeite om het even te proberen.


Reageer