Skip to main content

Hallo, 

Sinds enkele maanden beschikken we bij ons thuis weer over een Playstation 4. 2 jaar geleden hadden we er ook al een, en nooit problemen gehad met het internet. Sinds de aanschaf van deze nieuwe PlayStation kunnen we bijna geen enkel potje FIFA of Call of Duty afmaken zonder dat we van de Wi-Fi afgeschopt worden. Onze Wi-Fi verbinding vliegt er namelijk minimaal 50x op één dag uit. Het is maar heel eventjes, voor maximaal 5 of 10 seconde. Maar daardoor heeft onze PlayStation geen verbinding meer met het internet en worden we uit onze online games gegooid. Dit is extreen hinderlijk voor onze zoon als hij samen met zijn vrienden aan het gamen is. Wij ervaren ditzelfde probleem ook op onze mobiel maar dat is niet zo'n ramp, er lopen namelijk 2 Wi-Fi netwerken door ons huis (beide aangesloten door dezelfde KPN monteur) 1 voor binnen en 1 voor buiten in ons tuinhuisje. Onze telefoon schakelt dan automatisch over mocht er één Wi-Fi netwerk wegvallen, maar de PlayStation kan dit niet. Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem, maar het liefste zou ik gewoon een KPN monteur langs de deur krijgen die het kan repareren voor ons.

Die monteur gaat voorlopig niet komen ivm corona. Maar de echte gamer doet het bekabeld!!! Trek een kabel en je probleem is opgelost.


Hallo @Jesperschothorst Welkom hier op het KPN Forum! Flink hinderlijk inderdaad, dat ben ik met je eens. Je zult begrijpen dat we veiligheid voor alles laten gaan en dat we om die reden op dit moment nauwelijks monteurs kunnen aansturen, zoals Joep al aangeeft,. Misschien hoeft dat ook niet: in dit topic hebben we enkele handige tips verzameld, wellicht kun je daar mee uit de voeten? De tip om het één en ander bekabeld aansluiten staat sowieso: als dit binnen de mogelijkheden ligt zou ik je dat adviseren. 


Bedankt voor de reacties. Na een gesprek met de klantenservice zijn er wat dingen aangepast waardoor ik sindsdien geen problemen meer heb!


Dat is goed om te horen, @Schothorst Dank voor de update! 


Reageer