Skip to main content
Hier hetzelfde probleem! Al weken last van wegvallende wifi!

experia V10

de experia versterker heb ik er vanmorgen tussenuit gehaalt, aangezien we bekabeling naar zolder hebben, dus niet meer nodig. Hoe kan dit nu?



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.



... de experia versterker heb ik er vanmorgen tussenuit gehaalt, ...

Is dat een witte KPN WiFi "versterker" of een zwarte Experia Wifi?
Dat is een zwarte, maar aangezien het wifi signaal super is beneden, als deze niet keer op keer uitvalt, hebben we deze denk ik niet nodig
Zo'n zwarte Experia WiFi zet de wifi van de V10 uit en als je die dus boven had staan, dan moesten de apparaten beneden dus ook met de Experia WiFi boven verbinden.

Daarbij komt dat de Experia WiFi nog zeer instabiel is. Daar waar de één er mee geholpen lijkt te zijn heeft het gebruik van een Experia WiFi bij een ander desastreuze gevolgen voor de werking van het wifi netwerk.

Bij ons zijn de Experia WiFi's tijdens de pilot al opgenomen op de lijst van verboden apparatuur en ze komen er bij ons echt niet meer in. Zodra ik een Experia WiFi in mijn netwerk op nam was het gedaan met de wifi bij ons in huis. Apparaten die constant de verbinding verloren en zich spontaan verbonden met het zwakke signaal van een Experia WiFi op de 2e verdieping terwijl ze zo ongeveer naast een krachtig wifi accesspoint stonden.

Echt onverklaarbare resultaten met een rampzalige uitwerking op ons thuisnetwerk.



Advies: Weg doen die Experia WiFi's en als nodig zelf een goed wifi accesspoint aanschaffen.
Bedankt voor je uitleg! Hopelijk gaat het zonder die experia wifi beter! Wat is een wifi accesspoint?
Nog 1 ding, ondanks dat ik vanmorgen de experia wifi er tussenuit hebt gehaald, is vandaag 5 x de wifi verbinden uitgevallen. Ook nu zit ik op 4g. Ik word er gek van!! Alle lampjes branden!
Hertstart jouw V10 eens.

Het is toch wel een echte V10 en niet een V10A, klopt dat?

Installeer de app WiFi Analyzer eens op een Android telefoon of tablet en meet eens de veldsterkte van jouw Experia Box. (Zowel 2.4GHz als 5GHz)

Hoeveel dBm meet je?



Een Experia WiFi is een wifi accesspoint en zo heb je die van vele verschillende merken, de éne goed en de ander wat minder.
Het is idd een v10 geen v10a

ik heb helaas geen android toestellen, dus dat gaat lastig worden...

Dien ik te herstarten met herstel knop of gewoon ff uit zetten en na 2 min weer aan te zetten?
Gewoon even uitzetten en (direct) weer aanzetten.
Helaas helpt dat ook niet...
Hoi @SaskiaJoanme, Je hebt maar 1 WiFi versterker van ons ontvangen aan de hand van de WiFi tuner? Zou je deze tuner alsnog een keertje willen doorlopen? Ik ben benieuwd welke oplossing er dan uitkomt. Met een beetje geluk is het probleem opgelost met een wijziging van het WiFi kanaal.
Die versterker heb ik er enkele dgn geleden tussenuit gehaald!

Ik zal de tuner nogmaals doorlipen
@SaskiaJoanme, Is er nog een ander advies uit de WiFi tuner gekomen?
als de wifi het doet heb ik 200 mbps dus perfect! Maar ja, als de wifi wegvalt kan ik niet testen.

maar goed, na tuner zijn er aanpassingen gedaan, maar wifi valt nog steeds ca 8 x per dag weg.... begin er nu wel erg van te balen, bovenal van 3 schreeuwende kinderen!

Moet ik de versterker er maar weer tussen zetten?
@SaskiaJoanme, Het type Experia Box V10, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Beide signalen hebben op dit moment dezelfde naam (SSID) en dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Ik zou dit eerst zonder versterker proberen. Ik vermoed dat dit de oorzaak is van de wegvallende verbindingen.
Ok, aangepast! Dienen nu alle apparaten op dezelfde ghz te zitten of moet ik verdelen?
Goedemorgen @SaskiaJoanme, Je hoeft ze niet te verdelen. Apparaten die alleen met de 2,4 Ghz kunnen verbinden zullen die ook pakken. Als een apparaat met beide frequenties verbinding kan maken, stel je ze allebei in. Wanneer je ze allebei instelt op automatisch verbinden dan pakt het apparaat automatisch de beste verbinding. Als je apparaat alleen (voor de eerste keer) verbinding maakt met de 5 Ghz en niet met de 2,4 Ghz, dan kan dat apparaat ook alleen maar met 5 Ghz verbinden omdat het apparaat het wachtwoord voor de andere frequentie niet weet. Hopelijk is het je zo duidelijk hoe het werkt, anders hoor ik het graag 🙂
@SaskiaJoanme, Is het je zo duidelijk? Ik ben benieuwd of het inmiddels beter werkt en de verbinding stabiel blijft.
Het werkt super zo! Tnx!!
Gelukkig maar! Als je weer eens een vraag hebt, zien we je graag weer terug op het forum. Fijne dag verder @SaskiaJoanme!

Reageer