Skip to main content
Beantwoord

Wegvallende wifi verbinding

  • January 11, 2020
  • 13 reacties
  • 1901 keer bekeken

Mijn WiFi valt extreem vaak weg, zeker elke dag paar keer. Als ik alles opnieuw opstart werkt het weer, maar het is heel irritant natuurlijk. Alles (experia aansluiting WiFi versterkers etc.) is aangesloten door een monteur, maar toch werkt het niet naar behoren. Ik krijg het niet voor elkaar om iemand te spreken bij KPN en wordt telkens door het internet snelheid test protocol geleid. Die eindigt overigens iedere keer met een update van de experia box. Ik zou graag contact hebben of een afspraak maken met een monteur, maar zou niet weten hoe. KPN heeft het knap lastig gemaakt om gewoon iemand aan de telefoon te krijgen...

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Chrispalthe . Welkom op het forum.

Niets vervelender dan wegvallende wifi. Misschien heb ik een oplossing maar daarvoor moet ik eerst een paar dingen weten:

-Wat voor versterkers heb jij? (zwarte, witte of wit/ronde kastjes?)

-Wat voor experia box heb jij? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2020

Hoi @Chrispalthe . Welkom op het forum.

Niets vervelender dan wegvallende wifi. Misschien heb ik een oplossing maar daarvoor moet ik eerst een paar dingen weten:

-Wat voor versterkers heb jij? (zwarte, witte of wit/ronde kastjes?)

-Wat voor experia box heb jij? 

 

Hi Erwin,

Dank voor je antwoord. Ik heb een Experia Box v10 en twee zwarte WiFi versterkers.

Groeten, Chris


Erwin van KPN
Moderator

Hoi Chris. Dank voor de info.

Ik zie de klachten die jij hebt vaker voorkomen en ik boek goede resultaten met het volgende ‘stappenplannetje’ .

Stukje context: de apparaten die jij in huis hebt staan hebben onlangs een update gehad. Hierdoor kan het zijn dat ze nu in de war zijn.

  • koppel de v10 los en reset hem ( harde reset via reset gaatje)
  • de experiabox is nu weer het centrale wifi punt
  • sluit de experia wifi's weer aan en reset ze (10 seconden resetknopje)
  • de EW's nemen de gegevens over van de experiabox
  • Verwijder alle bestaande draadloze verbindingen in de verschillende telefoons/tablet etc. en zet ze opnieuw op.

Vanaf dat moment zou je een stabiele wifi moeten ervaren. Het heeft even wat voeten in de aarde maar het zet hoogstwaarschijnlijk wel zoden aan de dijk. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2020

Veel dank Erwin, laten we hopen dat het werkt!

Overigens zag ik bij het resetten dat één van de wifi versterkers niet juist werkt, het lampje dat hij staat brandt groen, maar verder geen lampjes. De ene, die direct met de experiabox verbonden is werkt, maar de ander (die in een andere kamer staat en verbonden is met een internetuitgang uit de muur) doet het niet. Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik die ook weer aan de praat krijg? Aan en uit en harde reset werkt niet..


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Veel dank Erwin, laten we hopen dat het werkt!

Overigens zag ik bij het resetten dat één van de wifi versterkers niet juist werkt, het lampje dat hij staat brandt groen, maar verder geen lampjes. De ene, die direct met de experiabox verbonden is werkt, maar de ander (die in een andere kamer staat en verbonden is met een internetuitgang uit de muur) doet het niet. Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik die ook weer aan de praat krijg? Aan en uit en harde reset werkt niet..


Neem ook goed in overweging of de versterkers niet beter vervangen kunnen worden door fatsoenlijke. Bijvoorbeeld TP-Link EAP245. Bij mij waren destijds de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.


Erwin van KPN
Moderator

Veel dank Erwin, laten we hopen dat het werkt!

Overigens zag ik bij het resetten dat één van de wifi versterkers niet juist werkt, het lampje dat hij staat brandt groen, maar verder geen lampjes. De ene, die direct met de experiabox verbonden is werkt, maar de ander (die in een andere kamer staat en verbonden is met een internetuitgang uit de muur) doet het niet. Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik die ook weer aan de praat krijg? Aan en uit en harde reset werkt niet..

Om zeker te weten of die aansluiting in de muur het juiste signaal doorgeeft, kun je dit kastje het best even met een kort netwerkkabeltje rechtstreeks op de experiabox aansluiten. Als hij dan wel (na een reset) goed werkt, kan het zijn dat er iets met de interne bekabeling in de woning is. Als ‘ie op deze manier ook niet werkt, wil ik dat graag weten :-)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2020

Beste Erwin, internet valt nog steeds weg helaas. 


Erwin van KPN
Moderator

Ai, wat irritant. Lukte het wel om die ene Experia Wifi aan de praat te krijgen of is die nog steeds offline?

Als het internet wegvalt, gebeurt dat dan op meerdere apparaten tegelijk? Misschien is het handig dat ik je binnenkort even bel.

Kun je in ieder geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven?


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2020

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2020

Hi Erwin,

nee internet valt nog steeds veel weg. Ik merk dat de WiFi op mijn apparaten wel verbonden is/blijft, maar er gewoon geen internet is. De glasvezel bix laat wel zien dat er internet is. Graag hulp. 


Erwin van KPN
Moderator

Wat een narigheid. Mag ik vragen wat er nog meer in jouw netwerk zit? Soms kunnen andere apparaten voor 'vage’ storingen zorgen. 

Kun je beschrijven wat er allemaal is aangesloten? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2020

Er zit nog een Sonos bridge aangesloten en drie Sonos boxen via de WiFi. Verder nog drie KPN tv ontvangers aangesloten. Een van de tv’s is ook via vaste kabel direct met internet verbinden. Via WiFi maken we met een paar telefoons en af en toe een laptop gebruik van het WiFi netwerk. 


Erwin van KPN
Moderator

Oh. Nu moet ik je bekennen dat ik de laatste paar weken meerdere topics voorbij zie komen waarin klanten vergelijkbare klachten ervaren als jij. Er is dan bijna altijd een sonos in het spel.

Voorlopig is dit speculatie maar heb jij de mogelijkheid om het (tijdelijk) zonder sonos apparatuur te testen? Als de storing dan wegblijft hebben we een duidelijk aanknopingspunt en kunnen we dat nader analyseren.Â