Skip to main content
Beantwoord

Wegvallende wifi verbinding

  • February 3, 2020
  • 13 reacties
  • 134 keer bekeken

HOe is het opgelost?  ik heb hetzelfde probleem sinds 2 dagen

 

Beste antwoord door RobertBrand

Koerier is langs geweest om de routers om te ruilen.

Installatie was een fluitje van een cent

Alles lijkt stabiel te werken,  geen uitval meer gehad.

Top opgelost door Erwin van KPN.  Dank daarvoor. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2020

Ik heb exact hetzelfde probleem  sinds 2 dagen nu. 

Hoe is het probleem hierboven opgelost?

 

*Admin: afgesplitst en samengevoegd met je bestaande topic


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 3, 2020

Beetje meer info zou fijn zijn. Welke experiabox heb je? Heb je over bekabeld of wifi? 

 

Admin: reactie mee verplaatst naar bestaande topic


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 4, 2020

Kan je iets meer vertellen? Welk modem heb je? Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login


  • Auteur
  • Helper
  • February 4, 2020

Ik heb een Experia V9 met twee bedrade  accepoints in de woonkamer. 

De wifi test van KPN heb ik al  meermalen gedaan.   100/100 up/down is geen probleem

Het probleem zit hem zoals hierboven omschreven dat op alle apparaten in huis de wifi uit en aan gaat. Erg irritant bij streamen omdat het apparaat steeds uitvalt. 

Bij aan gewoon volle snelheid.   Ook werd er een paar keer gevraagd om wachtwoord in te geven,  Dit is sinds 3 dagen nu. 

Ik heb een 100/100 glasvezel abonnement. 

.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @RobertBrand . Je schrijft dat je bedrade accespoints hebt. Zijn dat die zwarte experia wifi's van KPN? Of heb je eigen apparatuur?


  • Auteur
  • Helper
  • February 5, 2020

Het zijn idd de zwarte accespoints van KPN,  die heb ik sinds 1 1/5 maand omdat het modem (experia V9) helemaal drama was.   daar haalde ik een snelheid mee van 10mb op 6 meter afstand.  Overigens geen klagen over de snelheid meer.  het is puur het aan/uit gedoe wat er nu speelt.  Lijkt wel of het modem gaar is.  Misschien het abonnement omzetten,  dan ontvang ik volgens mij ook een nieuwer modem (V10)


Erwin van KPN
Moderator

Duidelijk, @RobertBrand . Laten we samen nog even iets proberen. Als ik het idee krijg dat die v9 de boosdoener is, regel ik wat voor je.

Voorlopig is dit mijn advies:

-Koppel de experia wifi's (zwarte kastjes) los

-Reset de v9 ( harde reset)

-Sluit de EW's weer aan en reset die ook (10 seconden knopje indrukken)

-Verwijder AL je draadloze verbindingen uit je verschillende apparaten en zet ze opnieuw op.

 

Hierna zou alles stabiel moeten draaien. (context: de EW's hebben onlangs een update gehad waardoor ze die symptomen die jij beschrijft kunnen laten zien, bovenstaand stappenplan is de oplossing hiervoor )

Mocht het niet werken, duik ik er uiteraard verder met jou in. 


  • Auteur
  • Helper
  • February 5, 2020

Bedankt voor het antwoord hierboven,  ik heb alles gedaan wat hier boven omschreven staat.

Ongeveer 3 uur aan het kloten geweest om alles weer aan de gang te krijgen. Na de reset van de apparaten kun je helemaal opnieuw beginnen.  Alleen de accespoints onthouden na reset de oude inloggegevens.  De KPN app faalde compleet omdat deze de accespoints niet kon vinden, en steeds de melding gaf dat ik op een ander netwerk actief was. 

 

ik stream muziek via een Lumin streamer,  deze is bedraad aangesloten op een van de accespoints.  

Deze vliegt er nu compleet uit vanwege netwerkerror. oftewel een te lange onderbreking waarna het apparaat een error geeft.

 

ook bij TV kijken on demand (netflix) veel onderbrekingen. 

 

Oorzaak is dat het internet er weer steeds uit ligt  de mobiel staat regelmatig op 4g.

Omdat hij bij zowel bedraad als wifi hapert vermoed ik dat het modem het probleem is. In de basis valt het hele internet steeds weg.

 

Ben er eigenlijk een beetje klaar mee.  Misschien is de beste oplossing om maar eens uitkijken naar een andere provider. dan krijg ik daar wellicht een monteur bij die alles vanaf de basis opnieuw opbouwt met nieuwere apparatuur. 


Erwin van KPN
Moderator

Oef. Ik ben blij dat je het geprobeerd hebt. Erg jammer dat het geen zoden aan de dijk heeft gezet. 

Die bedrade onderbrekingen zijn erg vreemd inderdaad. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik ga je lijn doormeten. 


  • Auteur
  • Helper
  • February 6, 2020

Ik heb het profiel ingevuld.

We hebben zo'n beetje alle diensten van KPN inclusief 2x mobiel.

Daar moet een derde mobiel bij gaan komen. 

 

Het lijkt erop dat de router (V9) af en toe last van uitval heeft. 


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @RobertBrand . Leuk je gesproken te hebben.

Er is een koerier aangestuurd. Die komt morgen die v9 omruilen voor een v10a.

Ik heb nog wat logistieke info in een privébericht naar je gestuurd. Laat je weten hoe het afloopt? 


  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • February 11, 2020

Koerier is langs geweest om de routers om te ruilen.

Installatie was een fluitje van een cent

Alles lijkt stabiel te werken,  geen uitval meer gehad.

Top opgelost door Erwin van KPN.  Dank daarvoor. 


Erwin van KPN
Moderator

Goed om te lezen. Kijk het even aan. Uiteraard ga ik er van uit dat alles nu stabiel blijft maar zo niet, weet je mij te vinden.