Skip to main content

Ik heb de WiFi van mijn KPN Experiabox 12 uitgeschakeld en maak gebruik van twee Asus Zenwifi XT8 routers voor de WiFi in de woning.

De Asus ZenWiFi’s staan in de accespoint modus zodat de Experiabox de IP adressen blijft uitgeven.

Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een aantal maanden valt het internet regelmatig weg. Ik heb nu enkele weken op alleen de Experiabox gedraait en heb het probleem niet meer met wegvallend internet.

Is er iets softwarematig de afgelopen maanden gewijzigt in de Experiabox waardoor dit probleem is ontstaan?

Kan ik aan de instellingen in de Experiabox nog iets wijzigen?

Hoi @Zjost, wegvallende wifi met de Asus Zenwifi dus. DAt is niet fijn. Zonder de Asus gaat het wel goed begrijp ik. Dus dan zit het in de aansluiting. 

Wij hebben deze apparaten niet, dus vallen buiten ondersteuning.

Ik kan je wel een beetje in de juiste richting sturen.

Maar je kan ze eens herstarten, helpt dat? Zo niet, eens resetten en dan als nieuw aansluiten.


Hoi @Bart_Z , Ik heb ze al opnieuw opgestart. Een keer gerest en opnieuw aangesloten maar dit heeft helaas geen effect gehad. De Experiabox wordt ook heel warm en is bijna niet benaderdbaar via het IP adres wanneer de routers een aantal uur aanstaan.


Dat het modem niet benaderbaar komt vaker voor. Zie voor tips hoe je kan inloggen ons kennisbankartikel. Maar warm worden is niet goed. Althans niet te warm. Over hoe warm hebben we het? Dat je je hand niet op het modem kan leggen bijvoorbeeld?

 


Ik had dit ook en heb IPv6 op de asus routers uitgeschakeld. Nu blijft hij stabiel


Reageer