Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem, en heb ook ongeveer dezelfde resultaten als Rober6567

De 4g router heeft ook berijk van 2 streepjes. Ik heb de speed test gedaan op ethernet en daar kwam uit dat ik tussen de 4-6 mbit gemiddeld zit met 4g modem. zonder zit ik op 0.5-2 mbit. De router heb al een keer gereset en de 4g modem ook. Op mijn telefoon op dezelfde plek kan ik op 4g alleen (wifi uit) gewoon 15mbit halen. Het lijkt me bijzonder dat zn kastje minder ontvangst zou hebben dan een telefoon, ik zou eigenlijk de conclusie moeten trekken dat de connectie dichtgeknepen zit.

 

Op de site van buitengebied heb ik gelezen dat mobiel verkeer voorang krijgt, maar ik heb ook wel eens in de nacht getest en kreeg ik dezelfde resultaten, het lijkt me dat telefoon verkeer dan niet zo hoog is.

 

Ik vroeg me af of er inlogcode is voor de 4g modem, want van de settings van de v10 experiabox kan je alleen APN kiezen en houd het daar wel mee op. Wat me ook opviel is dat onder connection name ‘3g_pppoe’ stond, nu is het Point-to-Point Protocol wel logisch, maar ik daar vrij duidelijk 3g staan. Is de modem toch 3g in plaats van 4g en houd dat de internetsnelheid tegen?

 

Ik krijg langsamerhand een beetje het idee dat ik een beetje genaait word, om het zo te zeggen, omdat ik nog wel voor de volle 50 mbit betaal maar er 4-6 mbit en hoge ping van soms wel 200ms voor terugkrijg. 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

 

Hoi @Hurmpel . Welkom op het forum.

Er wordt niet geknepen. Jij hoort (mits bereik 4g in jouw gebied goed is) hogere snelheden te halen.

Heb je al geëxperimenteerd met een andere plek waar je de 4g router neer kunt zetten?

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!