Skip to main content
Vraag

Wel lange storing van 3 minuten zonder afmelding

• August 22, 2025
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik kreeg vanmorgen twee berichten met dezelfde tijd (10.27 uur) dat er een storing is in mijn postcode gebied en dat internet, telefonie en televisie het niet meer goed doen en dat wanneer de storing is opgelost ik daar bericht van krijg…….. Niet dus.

Nu is het mooi dat de kpn melding geeft van een “storing” meer een korte ondebreking is beter. De “storing” is er daadwerkelijk geweest vanaf 10.26 tot en met 10.29 uur. Wel geteld drie minuten! Ik heb dus nog steeds een storing want geen bericht van opgelost. Wel een lange “storing”………….

3 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

@gensnet Is de storing ook nog actief als je controleert op https://www.kpn.com/service/storingen?

Kan zijn dat er nog wel werkzaamheden zijn, maar dat jij daar niks van merkt (meer).

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 24, 2025

@gensnet Is de storing ook nog actief als je controleert op https://www.kpn.com/service/storingen?

Kan zijn dat er nog wel werkzaamheden zijn, maar dat jij daar niks van merkt (meer).

Nee daar kijk ik nooit naar, want daar staat zelden een storing en wanneer daar dan wèl een storing staat is dit vaak met een grote landelijke storing en niet met een postcode gerelateerde storing.

Ik kijk in de logfile van de router en zie dan dat de verbinding drie minuten weg is geweest. Wanneer ik daar geen melding van had gehad wist ik helemaal niet dat de verbinding er drie minuten uit gelegen heeft. Ik werd daar door twee berichten op geattendeerd.

In de loop der tijd is het maar zelden voorgekomen dat er geen internet verbinding was met soms wel een tijd van onderbreking van twee keer tien minuten! Ik kan me nog herinneren dat vroeg in de morgen (een normaal mens ligt om die tijd in z'n nest) dat er niets in het logfile van de router stond en toch twee keer de internet verbinding weg was. In de tweede onderbreking ben ik maar rustig naar mijn bed gegaan en die morgen was de verbinding er weer gewoon. Niets om je druk om te maken 🙂

Ik moet bekennen dat ik een zéér stabiele internet verbinding heb waar ik héél tevreden mee ben.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@gensnet, dat was blijkbaar een mini-verstoring die heel snel opgelost was - gelukkig maar.

Dank voor het seintje. Er is altijd ruimte voor verbetering. Toevallig hebben wij in september een meeting met de collega's die gaan over het onderhoud/storing op het netwerk. Eens kijken of we naar aanleiding daarvan een artikel kunnen delen met wat meer tekst en uitleg. Ik zorg dat we dit voorbeeld ook meenemen. 

Ik moet bekennen dat ik een zéér stabiele internet verbinding heb waar ik héél tevreden mee ben.

Dit is super fijn om te horen, daar doen we het voor!