Skip to main content
Ben sinds enkele maanden abonnee en heb exact hetzelfde probleem. In onze tijdelijke woning met 2 AirPort extremes geen probleem gehad en toen ik ze hier na een reset in wilde stellen bleven ze maar vast lopen. Na lang proberen is alles gelukt maar nu hebben wij een blijvend wegvallende verbinding. De WiFi blijft verbonden maar geen internet. Zoals ik zei exact zoals hierboven omschreven. @Kpn kunnen jullie mij helpen? En hopelijk word het niet zon zelfde ramp



mvg Wilbert



Admin: Bericht afgesplitst van Instabiel netwerk / verbinding valt steeds weg

Welkom Wilbert!



Het topic waar je oorspronkelijk in berichtte bevat een hoop informatie en we hebben een hoop geprobeerd. Gelukkig met succes. Kun je wat uitgebreider toelichten wat er bij jou precies aan de hand is? Werkt de verbinding wel zonder de AirPorts? Is een bekabelde verbinding stabiel? Welke Experia Box gebruik je?



Kun je ook jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Dan kan ik de verbinding vanaf hier controleren.
hoi joran,



heb mijn gegevens aangevuld.


  • bedraad werkt alles prima
  • tv werkt prima
  • heb de V10a

wifi is ernorm traag of werkt niet. De WiFi van de experia box of met de AirPorts maakt geen verschil.
Dank! Ik ben er nog niet helemaal over uit waar het probleem zit. Als ik de lijn bekijk ziet het er nu prima uit. Gisteren is de (hele) verbinding 8 keer weggevallen. Waren dit herstarts vanuit jouw kant? Als dat niet het geval is is er mogelijk een probleem met het glasvezelkastje. Maandag 1 keer uitval, zondag 2. Dat moet allemaal 0 keer zijn.



Dat de hele verbinding uitvalt komt niet overeen met jouw probleemomschrijving. Als bekabeld internet en TV wel werken is de verbinding met de buitenwereld aanwezig. Daarom heb ik nog wat meer informatie nodig.



Je geeft aan dat de Airport Extremes vastlopen. Wat bedoel je daarmee? Ik zou het liefst zonder de Airports testen omdat ik daar geen ondersteuning op kan bieden en we eerst het normale netwerk stabiel moeten hebben. Hoe vaak valt de verbinding weg? Kun je, als de verbinding wegvalt, eens testen of je de Experia Box nog kunt pingen? Op een Mac kan dat met het Netwerkhulpprogramma. Als doel geef je het ip-adres van de Experia Box in (192.168.2.254). Op een Windows apparaat open je een opdrachtprompt en typ je daar in ping -t 192.168.2.254. Druk op control-c om dit te beëindigen.
@WilbertvMiddegaal: Geen bericht is goed bericht hoop ik? Ik ben benieuwd hoe het er voor staat. Als je nog hulp nodig hebt, laat het weten.
Hoi Joran,



ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

het lijkt te zitten in de snooping. Een fuctie die voor mij nieuw is. Zodra ik de tv ontvanger opneem in mijn netwerk gaat het helemaal mis. Heb nu om te testen alles uitgezet en de WiFi uit de modem in gebruik. Dit lijkt nu goed te gaan. Zodra ik een AirPort in het netwerk hang gaat jet weer helemaal mis. Deze is dan moeilijk bereikbaar en bijna niet te programmeren. Ik heb de oudere modellen waarin de snooping functie niet ingebouwd is.



Later weer wat op forwarding toegevoegd in de modem. De apps werken (ip camera’s en nas) maar allemaal veel trager dan ik gewend ben. Dit had ik bij ziggo ook tot ik de modem in bridge had laten zetten en het netwerk met de Apple AirPorts ingesteld had. Dit lijkt nu bij KPN niet te gaan. Ook het bridgen van de modem is niet mogelijk lees ik? Dat is wel een behoorlijke tekortkoming als je het mij vraagt. In een wereld waar bijna iedereen met ip camera’s werkt ben je verplicht om met een goedkoop DHCP modempje te werken. Als ik dit uit zet werkt mij tv ontvanger niet meer....



ik ben graag klant bij KPN met een glasvezel verbinding maar wil wel meer vrijheid hardware keuze in huis. Dit is nu behoorlijk beperkt. Als ik de nieuwe AirPorts koop zou het wel moeten werken. Maar dan zit ik nog steeds met het feit dat de DHCP door de trage modem geregeld moet worden. Als ik straks alles geïnstalleerd heb moet hij heel wat ip adressen uitdelen. Als ik zie hoe moeilijk hij het nu al heeft zal dit ook geen succes worden... door de modem te bridgen kun je dit met professionele apparatuur opvangen.



Misschien zie ik iets over het hoofd?

misschien weet jij een goeie oplossing?



Mvg Wilbert
Dit is dus verklaarbaar. De datastroom naar je TV gaat met broadcasts. IGMP snooping zorgt ervoor dat die data alleen naar je TV ontvanger wordt gestuurd en niet naar alle andere apparaten op het netwerk. Jouw Apple Airports ondersteunen die IGMP snooping niet en zenden dus alle TV broadcasts dus ook uit via het gehele netwerk en via hun WiFi. Dus zodra je TV ontvanger aanstaat raakt alles overbelast omdat alle apparatuur op het netwerk die broadcasts aangeleverd krijgen.



Je moet dus zorgen dat de switches op je netwerk IGMP snooping ondersteunen. Of je moet de TV ontvanger rechtstreeks op de ExperiaBox aansluiten en de rest van je netwerk achter je Airport hangen, met de WAN poort van de Airport aangesloten op een LAN poort van de ExperiaBox.
Dat was ook mijn conclusie, maar dan iets anders verwoord. Maar dan zit ik nog steeds met het probleem:

KPN modem als DHCP. Heb je daar een oplossing voor?

want die modem reageert mij veel te traag. Dan heb je een snelle verbinding upload en download en dan is de software in de modem zo traag dat de gegevens nog steeds niet snel laden. Als de verbinding er eenmaal is werkt het perfect. Alleen het opstarten van de apps is een ramp
Ik had net mijn mail aangevuld. TV rechtstreeks op ExperiaBox, WAN poort van Airport in DMZ van de ExperiaBox en de rest van je netwerk achter die Airport hangen.



Overigens heb ik nooit echte problemen gehad met de DHCP van mijn ExperiaBox.
Hoi Hsd,



Dit zou ik met een nieuwe AirPort kunnen proberen. Met de huidige zonder IGMP snooping gaat het ook dan mis.



Bedankt voor het mee denken.
Nieuwe Airport? Apple maakt al zo'n twee jaar geen Airports meer. Denk dat je beter naar iets andere (modernere) alternatieven kunt kijken.
Ben aan het oriënteren. Daarin misschien nog advies?

de AirPorts werkte bij mij tot ik naar kpn ging probleemloos. Met veel alternatieven heb ik nogal wat gedoe gehad. Maar het is inderdaad einde AirPorts. Het laatste type (is inderdaad niet nieuw) heeft wel de functie snooping. Maar sta open voor een nieuwe oplossing. Waar heb jij (positieve) ervaring mee?

Reageer