Skip to main content

Hallo

 

Ik heb sinds enkele weken slechte wifi. Hij was hiervoor al slecht maar is alleen maar slechter geworden. Nu valt ie gewoon uit. En probeer je hem opnieuw te koppelen krijg je verbonden zonder internet.

Ik heb al meerdere malen kpn gebeld. Alles meerdere malen losgekoppeld. Opnieuw gestart. Meerdere malen heeft de kpn medewerker op afstand dit gedaan. Maar iedere keer weer opnieuw heb ik wifi en daarna is het weer weg.

Ik heb om een nieuw modem gevraagd maar om de 1 of ander manier krijg ik die niet. Zijn die schaars of zo?

Ik zie het begin en het einde niet meer hierin. Maar ik wil niet nog 1.5 jaar zo doorgaan. Dus heeft iemand een idee?

 

Alvast bedankt

Gaat het om een computer met netwerkaansluiting? Dat is mijn advies om altijd een bekabelde verbinding te gebruiken als het kan. Met wifi heb je vaak last van vertragende verstoringen zoals dikke muren, en andere wifi signalen.


Ha @Michaela1983 kan je iets meer vertellen? Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets?


Ik heb de v12 zonder glasvezel. En tja wat zit er tegenwoordig niet op aangesloten.  Alarm camerasysteem televisies. Computer natuurlijk 2 tvkastjes. Draadloos verbindingset voor televisie. En 2 wifi versterkers. Maar de wifi versterkers hebben allemaal 1 naam en het modem heeft een andere. Ik kan ook niet met het modem verbinden al sta ik ernaast. Hij blijft verbonden zonder internet aangeven.  Ik ben verder ook maar een leek in dit soort dingen.  Alles is ooit aangesloten door een kpn monteur. Het gekke is dat alles gewoon groen brand in het modem. Tv doet het dan wel dan niet tijdens zo'n verbindingsbreuk

 


Met draadloze verbindingsets bedoel je zoiets toch?

 


Met draadloze verbindingsets bedoel je zoiets toch?

 

Ja klopt. Deze doen het al 10 jaar super


Dat laatste kan heel goed maar vaak geven ze ook dit soort problemen. Kan ze een halve dag verwijderen om te kijken of de wifi dan wel werkt? Gewoon om te testen. 


kan je inloggen in de modem? daar zou je dan kunnen kijken welke wifi naam (ssid) wordt uitgezonden. om in te loggen ga je naar 192.168.2.254, het admin ww staat achterop de modem.

de dvs zenden geen wifi uit, dat doet de modem.of heb je nog andere wifi apparatuur?

de tv’s zijn blijkbaar dan met de dvs set verbonden, als het enigzins kan , dan gelijk de tv ontvangers met kabel verbinden, of met super wifi punten, dvd is helaas een zwak tussenpunt.


Wat vervelend dat je dan deze problemen ervaart Michela. Dat is zeker niet de bedoeling. Zijn de Wifi versterkers wel bekabeld met het modem verbonden? Ik zou mij ook willen aansluiten bij het advies om de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten om testen of de DVS wat verstoort. 

Voor informatie en tips voor de Wifi kun je altijd een kijkje nemen op onze kennisbank voor Wifi en Wifi Versterkers.

Houden de problemen aan dan zou ik je toch willen adviseren om even weer te bellen met 0800-0402 voor een directe storingsanalyse. 


Reageer