Skip to main content
Beantwoord

Wel verbonden met wifi, maar geen internet op nieuwe laptop

• November 12, 2025
  • 34 reacties
  • 301 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenavond,

Het is inmiddels meer dan een jaar geleden — op 19-10-2024 — dat ik voor het eerst bij KPN aan de bel trok, omdat ik op één (toen 1,5 jaar oude) laptop geen internet meer kreeg. Op mijn tablet, telefoon en twee andere (oudere) laptops werkt het internet echter perfect.

In de tussentijd is diezelfde laptop twee keer ter reparatie geweest, maar men kon geen fout ontdekken — buitenshuis werkte hij prima, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op.

Om van de ellende af te zijn heb ik inmiddels toch maar een nieuwe laptop gekocht, want er moet immers wel gewerkt worden (althans, dat is de bedoeling).

Vanmiddag is deze nieuwe laptop opgestart en zou geïnstalleerd worden, maar helaas: opnieuw geen internet. Er is wel wifi, maar precies hetzelfde probleem doet zich weer voor.

Het probleem ligt dus duidelijk niet aan de laptop. Het betekent echter wel dat ik nog steeds niet kan werken op mijn (nieuwe) werk-laptop.

Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. We hebben inmiddels ook een nieuw modem, dat al meerdere keren is uit- en aangezet. Alles wat ik erover kon vinden en proberen, heb ik toegepast — helaas zonder resultaat.

Wat kan ik nog doen? Ik wil niet opgeven, maar de moed is me vandaag echt in de schoenen gezakt.

Met vriendelijke groet,

Claire

Beste antwoord door Claire25

Heel tof om te zien hoe jullie allemaal bijspringen om ​@Claire25 te helpen 💚

Hoe is het nu, heb je nog steeds internet, of is het weer verdwenen?

Kan zijn dat het inderdaad een driver issue was, zoals TDN eerder aanstipte. En dat de laptop in een van de eerdere momenten waarop hij internet had, dit heeft kunnen updaten.

De suggestie van Jan voor zo'n kabeltje is wel een goede. Mocht het toch (nog) eens misgaan, dan heb je in ieder geval altijd de gelegenheid om de laptop met een kabel op internet te krijgen.

In een eerder bericht heb ik iedereen bedankt voor de hulp, ik kon het allemaal niet meer volgen want ik snapte er niet veel meer van.
Eergisteren heeft mijn zoon alles opnieuw aangesloten en opnieuw geïnstalleerd, overbodige dingen weggehaald (versterkers), iets met het modem gedaan en hoera ik heb nu supersnel internet op de nieuwe laptop, dus ik ben een blij ei. 
Goed  weekend allemaal.

34 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

@Claire25 

Ligt het niet aan de kabel die je (alleen thuis) gebruikt ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 13, 2025

Nee daar ligt het niet aan, alles is nieuw….

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Heb je geprobeerd om in het modem WiFi5 te selecteren?

Als het een Windows pc is bij netwerkinstellingen de probleemoplosser uitvoeren.

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Je markeert dit als beste antwoord, maar heeft het geholpen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 13, 2025

Dat gaat niet want ik kan niet bij de netwerkinstellingen komen, ik kan niet verder dan de taal en toetsenbord instellen, om verder te komen heb je internet nodig en dat heb ik dus niet.. de laptop is gisteren gekocht...

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Als je op het WiFi symbool klikt kom je bij de instellingen. Misschien met de rechter muisknop.

Of anders op het wereldbolletje waar ws een rood kruisje in staat.

Je moet sowieso bij de instellingen kunnen komen, dat staat los van een internetverbinding.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 13, 2025
Ik heb Wifi maar geen internet, het vakje volgende blijft grijs en kan ik dus niet verder.
Als ik op het informatie bolletje klikt kom ik op onderste foto. Klik ik dan op gereed dan kom ik weer op bovenste foto.
Het is een nieuwe laptop die nog verder geïnstalleerd moet worden maar als ik niet op internet kan valt er niets te installeren. 
Mijn andere apparaten, waaronder een 8 jaar oude laptop, tablet, telefoon gaan perfect op internet.
Deze hagelnieuwe en een 1.5 jaar oude laptop doen het gewoon niet.
Wie o wie kan me helpen…..

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Nou mijn ervaring is dat je toch meestal een verkeerd wachtwoord in typt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 13, 2025

Inmiddels heb ik even internet gehad nadat via de KPN site de stap voor stap probleemoplosser er op los is gelaten.  Ik heb zelf via de netwerkinstellingen de probleemoplosser uitgevoerd en kreeg als antwoord De standaard gateway is niet beschikbaar, begrijp ik het goed dat er dan geen verbinding tussen laptop en router gemaakt kan worden?
De verbinding gaat nu paar minuten aan en daarna weer snel uit…
Modem is al diverse keren opnieuw opgestart maar ik kom geen steek verder….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 13, 2025

Je markeert dit als beste antwoord, maar heeft het geholpen?

Nee maar wist niet goed hoe ik hier moet antwoorden...

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Zet ipv6 eens uit in het modem 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 13, 2025

Zet ipv6 eens uit in het modem 

Wat bedoel je daarmee, snap ik  even niet..

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Inloggen op het modem 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 14, 2025

Wat een vervelend probleem, ​@Claire25! Ik begrijp dat je op andere apparaten wél internet hebt? Dan weten we namelijk dat je internetverbinding an sich in orde is. En je modem ook. Maar dat er ergens iets niet lekker loopt in de communicatie tussen het modem en je nieuwe laptop. Dat is vaak op te lossen door instellingen aan te passen. 

Laten we het stap voor stap nemen. Belangrijkste voor nu is om te zorgen dat je de eerste installatie van die laptop kunt afronden. Daarvoor moeten we dat verbindingsstukje even voorbij. Heeft de laptop een ethernetpoort, en heb je een ethernetkabel in huis? De makkelijkste manier is dan namelijk om de laptop even bekabeld aan te sluiten op je modem. Dan zal deze op die manier internet hebben, en kun je de installatie voltooien. Als dit niet lukt, dan is een andere optie om even je mobiele telefoon als hotspot in te stellen, en de laptop daarmee te verbinden. 

Dan kunnen we daarna gaan kijken naar de rest van de instellingen. Daarvoor is het nuttig om te weten:

• welk KPN modem je hebt
  • wat het merk en type van je nieuwe laptop is
  • en wat het merk en type is van de vorige laptop die ook niet verbinden wil

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

Wat een vervelend probleem, ​@Claire25! Ik begrijp dat je op andere apparaten wél internet hebt? Dan weten we namelijk dat je internetverbinding an sich in orde is. En je modem ook. Maar dat er ergens iets niet lekker loopt in de communicatie tussen het modem en je nieuwe laptop. Dat is vaak op te lossen door instellingen aan te passen. 

Laten we het stap voor stap nemen. Belangrijkste voor nu is om te zorgen dat je de eerste installatie van die laptop kunt afronden. Daarvoor moeten we dat verbindingsstukje even voorbij. Heeft de laptop een ethernetpoort, en heb je een ethernetkabel in huis? De makkelijkste manier is dan namelijk om de laptop even bekabeld aan te sluiten op je modem. Dan zal deze op die manier internet hebben, en kun je de installatie voltooien. Als dit niet lukt, dan is een andere optie om even je mobiele telefoon als hotspot in te stellen, en de laptop daarmee te verbinden. 

Dan kunnen we daarna gaan kijken naar de rest van de instellingen. Daarvoor is het nuttig om te weten:

• welk KPN modem je hebt
  • wat het merk en type van je nieuwe laptop is
  • en wat het merk en type is van de vorige laptop die ook niet verbinden wil

Hartelijk dank voor de reactie.
Helaas ben ik vandaag niet meer in staat om hier verder op te reageren, maar ik kom er heel graag morgen op terug.
Fijne avond.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 15, 2025

Goedemiddag,

Het modem is  KPN Box 12 B
Beide laptops zijn van Medion, ik heb nooit iets anders gehad dan Medion en zijn altijd heel goed bevallen. Bij beide staat dit nr E 15413 MD62465 echter met een ander Serie nummer
Ik heb er 800,- voor betaald.

Inmiddels heb ik heel kort internet gehad en Windows kunnen activeren, maar daarna was het snel weer weg en tot op heden geen internet.
Omdat de eerste laptop nog binnen de garantie viel en na 2 keer opsturen voor reparatie en er nog steeds geen internet was heb ik daar een vergoeding voor gekregen en heb ik bij hetzelfde bedrijf een nieuwe gekocht. Achteraf veel spijt van want ik had gewoon het geld moeten nemen en een ander merk moeten kopen. Maar je verwacht niet dat je 2 x een miskoop. 
Ik zeg steeds laptop maar het is een Notebook, (weet niet eens wat het verschil is)

Intussen zet ik mijn laptop aan (zit nu op die van mijn man te tikken, ook een Medion) en tot mijn verbazing heb ik internet op de mijne……. voor hoelang weet ik niet.
In het verleden bij de andere laptop had ik ook soms bv 30 min internet en daarna soms dagen niet, wat kan er aan de hand zijn. Hoe kan het zijn dat je soms op internet kan maar vaak niet.
Moet ik deze terug sturen met de mededeling dat er precies dezelfde fout in zit als in de vorige?

Leen59
Wijsgeer
  • November 15, 2025

Probeer ipv6 eens uit te zetten zoals ik al eerder zei.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

@Claire25 Probeer andere Intel WLAN driver te installeren. Soms werkt juist de nieuwste driver versie niet goed met Windows samen, maar wel de oudere versie.

https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19351/intel-wireless-wi-fi-drivers-for-windows-10-and-windows-11.html

Begin met de laatste versie en ga stap voor stap terug tot je een goed werkende driver vindt.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 15, 2025

Koppel eerst jou laptop met de lankabel aan het modem van KPN. 

test een webpagina of jou internet het doet via de lankabel. 

Doet jou internet via de lankabel? 

Ga in windows naar apparaatbeheer en verwijder dan het Wifi netwerkadapter driver. 

Ga dan in apparaatbeheer zoek naar gewijzigde apparaten en kijk of Windows 11 het Wifi netwerkadapter driver correct installeert. 

koppel dan de lankabel los en kijk of jou Wifinetwerkdadapter driver jou KPN modem ziet. 

Eenmaal gevonden meld dan met het SSID gebruikersnaam en WPA 2 of 3 wachtwoord van jou KPN modem en daarna moet jou laptop draadloos verbinden met het internet van jou KPN modem. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 15, 2025

Koppel eerst jou laptop met de lankabel aan het modem van KPN. 

test een webpagina of jou internet het doet via de lankabel. 

Doet jou internet via de lankabel? 

Ga in windows naar apparaatbeheer en verwijder dan het Wifi netwerkadapter driver. 

Ga dan in apparaatbeheer zoek naar gewijzigde apparaten en kijk of Windows 11 het Wifi netwerkadapter driver correct installeert. 

koppel dan de lankabel los en kijk of jou Wifinetwerkdadapter driver jou KPN modem ziet. 

Eenmaal gevonden meld dan met het SSID gebruikersnaam en WPA 2 of 3 wachtwoord van jou KPN modem en daarna moet jou laptop draadloos verbinden met het internet van jou KPN modem. 

Bedankt voor de reactie.
Dit gaat me allemaal een beetje boven de pet, zal mijn zoon eens vragen want ik kom er niet uit.
Een lankabel is toch met zo'n dik stekkertje, die past niet in mijn laptop..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 15, 2025

@Claire25 Probeer andere Intel WLAN driver te installeren. Soms werkt juist de nieuwste driver versie niet goed met Windows samen, maar wel de oudere versie.

https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19351/intel-wireless-wi-fi-drivers-for-windows-10-and-windows-11.html

Begin met de laatste versie en ga stap voor stap terug tot je een goed werkende driver vindt.

Ik moet dit aan mijn zoon vragen want ik weet dit niet, sorry.
Bedankt voor de reactie..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 15, 2025

Bedankt voor de reactie maar zoals ik al eerder schreef, ik kan dit nergens vinden.

Leen59
Wijsgeer
  • November 15, 2025

Inloggen op het modem 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

Bedankt voor de reactie maar zoals ik al eerder schreef, ik kan dit nergens vinden.

IPv6 kan probleem veroorzaken bij sommige websites, maar niet generiek als je verbinding met wifi heb maar geen internet of internet valt na bepaalde tijd weg. Dit is een vals advies en moet je niet volgen. 

Het advies een LAN-port te gebruiken is ook vals omdat jouw Medion-laptop geen LAN-port heeft. Eveneens het advies Wifi5 te gebruiken is niet nodig omdat de Intel AX201-chipset een Wifi6-chipset is.

Leen59
Wijsgeer
  • November 15, 2025

@TDN , vals klinkt nogal onaardig. Zeg dan gewoon “niet het beste” ofzo.