Skip to main content
Beantwoord

Wel verbonden met wifi, maar geen internet op nieuwe laptop

• November 12, 2025
  • 34 reacties
  • 301 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

@TDN , vals klinkt nogal onaardig. Zeg dan gewoon “niet het beste” ofzo.

Ik ben iemand voor duidelijke taal, als iets niet klopt zeg ik of vals of verkeerd maar niet "niet het beste”. Als iemand een probleem met duidelijke taal hebt, is zijn probleem en niet mijn, niet iedereen hoeft me aardig te vinden.

Leen59
Wijsgeer
  • November 16, 2025

Oké, helder. Ik zal er voortaan rekening mee houden. 👍

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 16, 2025

Volgens de specs van die notebook/laptop. 

Specificaties van Medion Akoya E15413 (MD62465) - Tweakers

Video uit    1x HDMI, 1x USB type-C
Aansluitingen (USB/FW)    1x USB 2.0, 2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s), 2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) type-C

Ethernet (RJ45)    1x Ethernet 1Gbps

Mischien toch geen slecht idee om hem even met een utp kabel te verbinden..   

En dan maar hopen dat de ongeidentificeerde netwerk aansluiting standaard in windows wel ondersteund word  :P 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Je mag ​@Claire25 en me op een foto van Tweakers de LAN-port wijzen. Bovenkant, binnenkant, voor, achter, links en rechts is niet te vinden? Misschien beneden aan de onderkant?

https://media.medion.com/prod/medion/nl_NL/0779/0732/0702/30034246.pdf

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 16, 2025

Je mag ​@Claire25 en me op een foto van Tweakers de LAN-port wijzen. Bovenkant, binnenkant, voor, achter, links en rechts is niet te vinden? Misschien beneden aan de onderkant?

https://media.medion.com/prod/medion/nl_NL/0779/0732/0702/30034246.pdf

Dit is wat de foto’s aangeven, aan de voorkant of onderkant zit niets.

Het vreemde is wel dat ik sinds gisteravond opeens internet heb en er diverse updates zijn binnen gehaald. Hoe en wat, vraag het me niet want ik snap er niets meer van. Ik heb niets anders gedaan dan de laptop aangezet en opeens was het er en nu nog steeds. Ik ga ook nog niet echt juichen want ik herken dit wel uit het verleden, toen ging het ook af en aan,  ik wacht dus nog even om heel blij te zijn.
Maar tot nog toe, alvast iedereen bedankt voor het mee denken en mee helpen.
Fijne zondag.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 16, 2025

Beste ​@Claire25 , je kunt een USB naar LAN i9nterface gebruiken of een laptop bekabeld aan te sluiten, kost weinig en is zeer effectief, zie onderstaand voorbeeld:

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 20, 2025

Heel tof om te zien hoe jullie allemaal bijspringen om ​@Claire25 te helpen 💚

Hoe is het nu, heb je nog steeds internet, of is het weer verdwenen?

Kan zijn dat het inderdaad een driver issue was, zoals TDN eerder aanstipte. En dat de laptop in een van de eerdere momenten waarop hij internet had, dit heeft kunnen updaten.

De suggestie van Jan voor zo'n kabeltje is wel een goede. Mocht het toch (nog) eens misgaan, dan heb je in ieder geval altijd de gelegenheid om de laptop met een kabel op internet te krijgen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • November 21, 2025

Heel tof om te zien hoe jullie allemaal bijspringen om ​@Claire25 te helpen 💚

Hoe is het nu, heb je nog steeds internet, of is het weer verdwenen?

Kan zijn dat het inderdaad een driver issue was, zoals TDN eerder aanstipte. En dat de laptop in een van de eerdere momenten waarop hij internet had, dit heeft kunnen updaten.

De suggestie van Jan voor zo'n kabeltje is wel een goede. Mocht het toch (nog) eens misgaan, dan heb je in ieder geval altijd de gelegenheid om de laptop met een kabel op internet te krijgen.

In een eerder bericht heb ik iedereen bedankt voor de hulp, ik kon het allemaal niet meer volgen want ik snapte er niet veel meer van.
Eergisteren heeft mijn zoon alles opnieuw aangesloten en opnieuw geïnstalleerd, overbodige dingen weggehaald (versterkers), iets met het modem gedaan en hoera ik heb nu supersnel internet op de nieuwe laptop, dus ik ben een blij ei. 
Goed  weekend allemaal.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 26, 2025

Wat fijn dat je zo'n handige zoon hebt, Claire, en dat hij het weer op orde heeft kunnen brengen!