Skip to main content
Ik heb nu sinds december KPN in onze nieuwe woning. Tv en internet doen het goed via de netwerkkaart, maar WiFi is niets dan problemen. Heb de tool op de website nu al een paar keer gedaan, maar het probleem blijft zich voordoen. Wel een WiFi signaal, maar geen internet. Als ik dan mijn internet uit zet en weer aan, krijg ik weer verbinding. Om na 15 min weer geen internet te hebben. Heel frustrerend...
Hoi Napke. Welkom op het forum! Dat klinkt niet fijn en ik ben benieuwd of je dit met meerdere draadloze apparaten hebt. Welk type modem staat er bij jou? Als het een v10a is, is daar recent nieuwe software voor uitgekomen.

Als jij de snelheid meet via de wifi tool, is die dan wel toereikend? (als het signaal er is, tenminste) En heb je ook een indruk van 'hoe druk' het is in jouw omgeving? Zitter er veel andere draadloze netwerken in de buurt?
Alle apparaten die met WiFi verbonden zijn, hebben dit probleem. Hoe update ik de firmware van de modem? Er gewoon op inloggen? Het is inderdaad de V10. Snelheid is tussen de 20 en 40Mbit wat ik ook niet bijzonder hoog vind, aangezien ze 50Mbit beloven.
Kun je je profiel aanvullen met gegevens en mij een seintje geven?

We hebben een v10 en een v10a. Daar zit best veel verschil tussen. De v10a heeft recentelijk een update gehad. Dit wil ik graag voor je controleren.
Ik heb voor zover ik kan, de gegevens ingevuld. Het is wel degelijk de V10a. Net even opgezocht.
Dank voor de info. Ik heb je lijn doorgemeten. Je hebt, zoals je zelfs al aangeeft, de v10a. Daar zit momenteel de meest recente software op.

MIjn meting laat ook een ander apparaat zien. Kan het kloppen dat er ook een wifi versterker is aangesloten? En zo ja, wat voor kleur heeft deze? Zwart of wit? Wanneer heb je voor het laatst de storing ondervonden?
De storing is eigenlijk continu. Er is inderdaad een wifi-versterker (zwarte) en er staat ook een Loxone-systeem te draaien. Deze heeft een vast IP-adres op 192.168.2.50
Heb jij na het installeren van die zwarte wifi versterker ook opnieuw de verbindingen opgezet? Kun je dat anders eens voor mij proberen? Dus op de telefoon of tablet even de huidige connecties verwijderen en daarna opnieuw connecten met het wifi netwerk dat de versterker uitzend.

Wat zijn de afstanden tot de versterker? Valt de verbinding ook weg als je er pal naast staat?
Op de benedenverdieping hebben we geen versterker staan. Daar is het de modem die het moet doen.

Op het eerste verdiep hebben we wel een versterker (in de slaapkamer) en die staat vlak naast het bed. Ook daar verliezen we de verbinding. De installatie van de systemen is gedaan door een medewerker van KPN zelf. Ik heb nadien wel de 5Ghz-band op de versterkers moeten uitzetten omdat die nog niet uitgezonden wordt door KPN. Mijn telefoon bleef er naar zoeken en weigerde de 2.4Ghz te gebruiken.
Ik ben voor jou door een stappenplan aan het gaan, napke.

Deze stap komt nu voorbij:

Laat de klant alle apparaten die WiFi gebruiken uitzetten met uitzondering van de KPN Experiabox en het apparaat waar hij mee wil testen. Nadat alle apparaten zijn uitgeschakeld moet de klant het apparaat waar hij mee gaat testen opnieuw opstarten.

Als het apparaat opnieuw is opgestart en er komt een WiFi verbinding tot stand dan kan het zijn dat er een apparaat in huis is wat de gehele verbinding verstoort. Laat de klant hierop de apparaten een voor een weer inschakelen. Op het moment dat de WiFi verbinding wegvalt heb je de boosdoener gevonden.



Kun je dat eens voor mij proberen?

Als het probleem blijft, overweeg ik een wifi monteur. Maar ik wil graag eerst bovenstaande uitsluiten.
Ik kan dit vanavond pas testen. Is dat een probleem?
Nee, hoor. Ik werk morgen overdag en lees graag hoe het is afgelopen. Uiteraard schik ik mij volledig naar jou. 🙂
Net de test gedaan...



Mijn mobiel aangezet... Na 15 min valt het internet weg, het signaal blijft. Mijn mobiel weer uit gezet.

Mobiel van mijn vriendin aan gezet... Nat 15 min geen internet maar wel signaal.

Het zelfde met de laptop... het ligt dus denk ik niet aan de apparaten.




Kan ik jou deze ochtend even bellen? Dan gaan we proberen een monteur in te plannen.
Dat mag. Als je het nummer in mijn account belt, ga je mijn vriendin aan de lijn krijgen. Zij kan ook met jou een afspraak maken. Ik zal doorgeven dat je haar gaat bellen. Ik kan je ook mijn nummer geven, als dat makkelijker is.
Ik had haar net aan de lijn. Helaas gaf mijn systeem een foutmelding toen ik de monteur wilde inplannen en kreeg ik daarna de melding dat dit door een andere team alsnog geprobeerd gaat worden. Jullie kunnen vandaag dus nog een telefoontje verwachten.

Beetje jammer, want ik geef dit soort zaken liefst niet uit handen maar ik heb er vertrouwen in dat er een afspraak gemaakt gaat worden. Als jullie vandaag niks horen zou je dat dan willen melden? Dan zoek ik het verder uit!
Doen we.... bedankt alvast voor de opvolging!
Hoi Napke. Ik zie dat er vanuit dat team een aantal belpogingen zijn gedaan en er is tevens een SMS verstuurd. Volgens mij staat er in die SMS een nummer dat je kunt bellen om direct een monteur in te plannen. Klopt dat?
Ik vraag het straks even na. Ze is nog aan het werk 🙂
***
Hoi Napke! Gaat het wel goed? Ik zie het ticket nog op een reactie wachten. Hebben jullie die SMS gehad?
ja klopt. We hebben de SMS gehad. Maar gisteren kon ik niet bellen. Dus ga dat vandaag even doen. 🙂
Oh, mooi! Dan ben ik gerustgesteld 😉
Ik kan met mijn Belgische nummer trouwens niet naar het 0800-nummer bellen. Dus zal vanavond even met mijn vriendin haar telefoon bellen...
Is het uiteindelijk gelukt, Napke?
Aanvankelijk leek het opgelost... Het systeem bleef stabiel tot een uur of 2 nadat de monteur geweest was. Wel heeft hij andere problemen opgelost, zoals onze extender. Waardoor het wegvallen van internet niet meer op het eerste verdiep voorkomt. Beneden dus nog wel...



Ik denk er nu aan om de modem uit de meterkast te halen en in de woonkamer te plaatsen. Volgende week ga ik een switch halen. Hopelijk is het probleem daarmee opgelost.. ik hou je op de hoogte!