Skip to main content

Wifi en internet werken prima op diverse computers, behalve op die van mij.  Dus het probleem zit in de computer. Troubleshooting geeft aan dat er geen problemen zijn. Internet via de kabel werkt wel.  Modem aan en uitschakelen helpt niet, Vliegtuigstand aan en uit werkt ook niet.  Dus wat is de oplossing? 

Hallo @Anton12 ,

Dat is wat lastig te beoordelen vanaf afstand. 

Wifi-verbinding herstellen

Je kunt drie dingen proberen als de wifi-verbinding wegvalt. Het meest voor de hand liggende is de computer een keer herstarten. Ook is het verstandig om te controleren of de router (het kastje dat je van jouw provider hebt gekregen, vaak gelijk aan de modem) werkt. Branden niet alle lampjes? Zet de router uit, haal de stroom er dertig seconden af en zet de router opnieuw aan. Kijk daarna of de verbinding het weer doet. Dit kun je natuurlijk ook proberen als alle lampjes wel branden. Probeer het volgende als deze manieren niet werken en er geen storing is bij de provider:

• Klik in Windows 10 op Problemen oplossen. Klik in Windows 11 op Netwerk- en internetinstellingen > Problemen oplossen
  • Volg de stappen die worden aangegeven.

Hoi Noordzee, bedankt voor je antwoord. Er is volgens mij niets mis met het modem of de provider, want WIFI + internet werkt perfect op andere computers,   behalve op mijn  computer. (windows 10). Bij bekabeling  werkt internet wel op mijn computer en met Wifi is ook niets mis mee.  Troubleshooting geeft al antwoord: Geen problemen gevonden.  Dus ik weet het niet meer...😪

Hoi Noordzee, bedankt voor je antwoord. Er is volgens mij niets mis met het modem of de provider, want WIFI + internet werkt perfect op andere computers,   behalve op mijn  computer. (windows 10). Bij bekabeling  werkt internet wel op mijn computer en met Wifi is ook niets mis mee.  Troubleshooting geeft al antwoord: Geen problemen gevonden.  Dus ik weet het niet meer...😪

Hoi @Anton12 ,

Daarom is het hoofdadvies ook om jouw computer opnieuw op te starten. 

Mocht dat niet helpen, dan kun je zelfs een complete reset overwegen. Maar dan ben je wel even bezig.  

Helaas opstarten brengt ook geen soelaas 

Dan kun je eventueel jouw computer volledig resetten. Dan ben je wel al jouw instellingen kwijt. 

Of je houdt jouw computer gewoon constant aan de bekabeling. Ik heb hier ook twee computers staan die beiden bekabeld zijn aangesloten. Dan heb je nooit problemen met WiFi. 

Dat kan, maar is weer wat werk en is niet mijn favourite opossing 

Hallo @Anton12 je kunt ook alleen de netwerkinstellingen opnieuw instellen op je pc, dan worden alle netwerkinstellingen van wifi, Bluetooth en LAN terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Hoi Jan D

Dit werkte !

Hartelijk bedankt voor het advies 

Vriendelijke groeten

Anton 

Hallo @Anton12 je kunt mijn antwoord dan als beste antwoord aanvinken en wordt het topic gesloten.

Hallo @Anton12, mooi om te lezen dat het is opgelost. Mocht je nog meer vragen hebben? Stel ze gerust, de community denkt graag met je mee, zoals je hebt kunnen zien. 

Reageer