Skip to main content

Onze wifi werkt al enkele dagen niet. 

 

Ik heb meerdere malen de wifi manager volledig doorgelopen en als ik bij de laatste vraag 'werkt je wifi verbinding' Nee selecteer worden beide knoppen grijs en krijg ik geen hulp meer. (Zie screenshot hieronder)

 

Ik heb de router en het kastje ook al meerdere malen uit en opnieuw aangezet, zelfs alle stekkers eruit getrokken zonder resultaat. 

 

Mijn wifi toont wel in de netwerk lijst, geeft ook aan dat deze verbonden is op mijn telefoon, maar heeft vervolgens geen internet. 

 

Wie kan me hiermee helpen??

 

Hallo @Cau, je wifi doet het dus gewoon, alleen zit er blijkbaar geen internetsignaal achter...log in op Mijn KPN en kijk of er in jouw buurt een storing is.


@Ratonesque Dit heb ik gedaan. Volgens kpn is er geen storing op mijn adres. 


Welkom op de community @Cau. Je hebt zo te zien inderdaad wel verbinding met het Wifi netwerk, dat is goed nieuws dus. Maar dat het internet niet werkt is raar. Heb je ook andere apparaten in huis, die met een kabel aangesloten zijn? Werken die wel?

Als je sneller contact wilt kan je ons ook bellen, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Ik heb gebeld en samen met de service medewerker van kpn hebben we het probleem opgelosd. Bedankt @Jasper van KPN 


Dat is goed om te lezen @Cau! Hoe is het opgelost? De oplossing die voor jou heeft geholpen kan anderen mogelijk ook helpen.


Ik heb een harde reset van de glasvezelbox en de modem/router gedaan. Daarna werkte het weer.

 

1. Haal stekkers uit de stopcontact van alle internet of wifi sturende devices: glasvezelbox, modem/router, en wifi extenders. 

2. Laat de stekker er uit voor minimaal 2 minuten om een harde reset te maken.

3. Steek eerst alleen de stekker van de glasvezelbox er terug in, wacht tot de power signaal groen is en de glas signaal op groen staat (mogelijk nog onregelmatig knipperen), het internet lampje staat uit (dat is prima)

4. Steek de de stekker van de modem/router terug in het stopcontact en wacht tot het lampje op groen gaat op de modem/router en of daarmee ook het internet lampje op de glasvezelbox op groen gaat.

5. Staan alle lampjes op groen dan test je wifi op 1 of 2 aparaten.

*de wifi extenders moeten vervolgens wel weer opnieuw geinstalleerd worden. 

 

De truc was dus om alles 2 minuten uit het stopcontact te halen voor een harde reset. Daarna werkte het internet voor mij weer.


Reageer