Skip to main content
Antwoord

Wel WiFi in Woonkamer, geen WiFi boven. WiFi Manager geeft een foutmelding

• January 29, 2025
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Sinds gister WiFi aangesloten en digitale tv. Was eerst happy maar zie nu alleen donkere wolken. Beneden heb ik WiFi en boven dus niet. Ik heb schoolgaande Kids en die willen boven wel huiswerk kunnen maken etc. Ik heb geen WiFi versterkers. WiFi manager geprobeerd "oeps gaat iets mis probeer het opnieuw" alle probleemoplossers lopen stuk. Ik zou graag werkend internet hebben. Niet voor niets overgestapt…

Groetjes Rosalie

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Rosalie46. Welkom op de KPN Community en welkom überhaupt bij KPN :) Ben je net een dag bij KPN en verwacht je een onbezorgde tijd tegemoet te gaan qua internet en TV en dan merk je toch helaas dat het niet optimaal werkt. Dat is niet wat we willen. 

In de begindagen van je abonnement kan de KPN Wifi Manager nog wat moeizaam werken en kun je tegen foutmeldingen aanlopen helaas. Je zou het deze week nog eens kunnen proberen. Als je die eenmaal kunt doorlopen, dan kun je op meerdere plekken in huis een Wifi speedtest doen. Dan zal er waarschijnlijk uit rollen dat je Wifi versterkers nodig hebt. Dat is niet ongebruikelijk namelijk in een huis met meerdere woonlagen. Die versterkers kun je dan tegen een gereduceerd tarief aanschaffen. 

Als je hier niet op wil wachten, dan raad ik je aan contact te zoeken met onze klantenservice via een belafspraak. Zij kunnen ook voor jou de Wifi Manager doorlopen en vanuit daar jou een advies geven over jouw Wifi situatie, zoals bijvoorbeeld Wifi versterkers versturen of het modem ergens anders te plaatsen. De Wifi versterkers kun je ook eventueel huren. 

Wat je nu ook nog zou kunnen proberen is om je Experia Box een harde reset te geven. Misschien dat dat helpt om een beter Wifi-signaal op de bovenverdieping te geven. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• January 29, 2025

De WiFi manager bied hier geen oplossing voor. Althans... die kan er niet op magische wijze voor zorgen dat je opeens super goede WiFi krijgt boven.

Hoe had je het vroeger bij de vorige provider?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 29, 2025

Nee dit had ik bij mijn vorige provider niet, ik huurde wel wifi versterkers op het laatst maar dat was omdat mijn zoon toen veel op zijn playstation zat, die is inmiddels verhuisd. De rest had geen probleem met het internet.

Ik wilde kijken wat het probleem kon zijn en via de app werd ik ri de wifi manager geleid om te kijken wat het probleem was, want nu weet ik niet waar te zoeken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 30, 2025

Hoi ​@Rosalie46. Welkom op de KPN Community en welkom überhaupt bij KPN :) Ben je net een dag bij KPN en verwacht je een onbezorgde tijd tegemoet te gaan qua internet en TV en dan merk je toch helaas dat het niet optimaal werkt. Dat is niet wat we willen. 

In de begindagen van je abonnement kan de KPN Wifi Manager nog wat moeizaam werken en kun je tegen foutmeldingen aanlopen helaas. Je zou het deze week nog eens kunnen proberen. Als je die eenmaal kunt doorlopen, dan kun je op meerdere plekken in huis een Wifi speedtest doen. Dan zal er waarschijnlijk uit rollen dat je Wifi versterkers nodig hebt. Dat is niet ongebruikelijk namelijk in een huis met meerdere woonlagen. Die versterkers kun je dan tegen een gereduceerd tarief aanschaffen. 

Als je hier niet op wil wachten, dan raad ik je aan contact te zoeken met onze klantenservice via een belafspraak. Zij kunnen ook voor jou de Wifi Manager doorlopen en vanuit daar jou een advies geven over jouw Wifi situatie, zoals bijvoorbeeld Wifi versterkers versturen of het modem ergens anders te plaatsen. De Wifi versterkers kun je ook eventueel huren. 

Wat je nu ook nog zou kunnen proberen is om je Experia Box een harde reset te geven. Misschien dat dat helpt om een beter Wifi-signaal op de bovenverdieping te geven. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2025

Het lijkt opgelost. Kreeg gister aantal bevestigingen van installatie voltooid of zo. Dus nu happy

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 3, 2025

Ah dan was dat de reden dat de Wifi Manager het nog niet deed. En hopelijk heb je nu ook betere Wifi door je huis heen 🙂

Mocht je nog iets weer hebben, schroom dan niet om een nieuw topic aan te maken.Â