Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar dat als ik de laptop aanzet ik wel wifi heb maar geen inteernet.

Het icoontje op de statusbalk verander ook elke keer van wifi naar wereldbol met slotje.

Weet iemand een oplossing. ik hang nu aan een kabeltje.

Groet,

Loek

Als u dan de wifi weer uitzet en weer aan dan doet hij het weer?
Kan namelijk zijn dat je 2 verschillende wachtwoorden of SSID's hebt ingevoerd voor zowel de 2,4Ghz en de 5Ghz.
Controleer dit door 192.168.2.254 in je browser in te voeren. En verander het wachtwoord op beide naar exact hetzelfde.

 

 


Wifi had ik al een keer aan en uit gezet. De Experia box ook. Dat werkt niet.

Ik ga inloggen op de box en even kijken.

Kan  het ook zijn dat Ipv4 en ipv6 elkaar in de weg zitten.

Onze mobiele telefoons hebben wel internet. 


Als u een statisch IP adres op uw laptop hebt ingesteld voor IPV4 en IPV6 dan is het handig dit om automatisch te zetten of als u dit niet wilt eens te kijken naar je DHCP IP reservatie die je hebt ingesteld voor de laptop.


Ik ga het eens proberen. 


Dat inlogfen op de Experia box lukt niet


Op de laptop staat het de ip toewijzing op automatisch


Ingelogd op Experia box en de Ipv6 uit gezet

Maar nog steeds geen internet via wifi


 


Ik denk dat ik het heb gevonden.

De Experia box stond bij het wifi kanaal op automatisch met de keuze uit kanaal 4, 6 of 11.

De laptop stond op kanaal 11.

De Experia box nu ingesteld op kanaal 11, en zie, direct verbinding en internet.

Waarschijnlijk is dat in de Experia box veranderd na een update. 


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Hey @MoggeLoek. Wat goed om te lezen dat je weer verbinding hebt met je laptop! Ik ben even nieuwsgierig. Waar zag je dat je laptop op kanaal 11 stond? :thinking:


Hoi Lisa.

Daar moet ik weer even naar zoeken.

Bericht volgt.

Loek


Lisa,

Het hangt er misschien ook vanaf welk merk laptop je hebt, maar normaal gesproken via Instellingen, en dan klikken op Netwerk en Internet.

Daar zie je de status van je internet verbinding met Wifi.

Op dat tabblad vind je de knop Eigenschapppen

Onderin zie je dan de gegevens en daar staat ook je wifi kanaal bij.

Maar ik heb het probleem opgelost door de Experia Box op kanaal 11 te zetten bij de 2,4GHz instelling. Die stond op auto, met de keuze uit 3 kanalen.

Bij 5 GHz staat die ook op auto maar daar staat geen kanaalkeuze bij.

Succes 

Loek


Klinkt alsof er een storingsbron aanwezig is op je 2,4Ghz. Denk hierbij aan magnetron of babyfoon.


Zou zomaar kunnen.

Maar ik heb geen babyfoon en de magnetron wordt nauwelijks gebruikt en staat 10 meter van de box.

Wel een draadloos weerstation maar die staat er al een jaar.

Kan ook na een update zijn gebeurd. 


Weerstation zit op DFS kanalen op de 5Ghz.


@MoggeLoek Ik heb het gevonden! Wat slim uitgevogeld, zeg. Dit ga in onthouden. Bedankt:smiley:


@Pauwerful@Pauwerful dan weet ik het ook niet.

@Lisa ja heb je het ook opgelost?