Skip to main content
Antwoord

Wel wifi maar geen internet via Box 12 en Box 14

• October 4, 2025
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

Floris Dijkstra
Nieuwkomer

Ik heb met mijn huisgenoten al een aantal dagen last van het feit dat we wel wifi connectie hebben maar die is dan weer niet verbonden aan het internet. Ik heb daadwerkelijk alles geprobeerd: modem resetten, stekker erin en eruit, andere ethernetkabels en de stekker erin en eruit bij het glasvezelpunt. Bij het glasvezelpunt branden de connection en power lampjes groen. We hadden eerst een box 14 en daar brandde het wifi lampje groen alleen het power lampje switchte constant van paars naar oranje om de 5 seconden ongeveer. Nu wist niemand bij KPN waar het aanlag en dachten ze dat we simpelweg de modem moeten vervangen, dus hebben we nu tijdelijk een box 12. En wat blijkt die heeft hetzelfde probleem… power en wifi lampje constant groen en maar het internet lampje blijft heel snel groen knipperen en als ik me verbind met de wifi geeft het weer aan dat ik geen internet heb. Waar kan het dan aan liggen? Ik snap er werkelijk niks meer van.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Floris Dijkstra. Welkom op de KPN Community! Knap lastig dat je steeds de verbinding kwijt bent. Helemaal als je net belangrijk werk wilt opslaan of gewoon wat Netflix aan het kijken bent. 

Omdat het nu ook bij een tweede modem voorkomt en iedereen in huis er last van heeft, lijkt het probleem zich meer in het glasvezelpunt- of verbinding te zitten. Ook het knipperen van de lampjes en verandering van kleur lijken te duiden op dat het modem steeds moeite heeft met een verbinding op te bouwen. 

Het verstandigste is dan weer telefonisch contact te leggen met de klantenservice. Dan kan de verbinding weer uitgemeten worden en kunnen vervolgstappen genomen worden. Dit moet wel zo snel mogelijk opgelost worden natuurlijk. Je kunt dan het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Ik ben benieuwd of je eruit gekomen bent met mijn collega's!

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 6, 2025

Hoi ​@Floris Dijkstra. Welkom op de KPN Community! Knap lastig dat je steeds de verbinding kwijt bent. Helemaal als je net belangrijk werk wilt opslaan of gewoon wat Netflix aan het kijken bent. 

Omdat het nu ook bij een tweede modem voorkomt en iedereen in huis er last van heeft, lijkt het probleem zich meer in het glasvezelpunt- of verbinding te zitten. Ook het knipperen van de lampjes en verandering van kleur lijken te duiden op dat het modem steeds moeite heeft met een verbinding op te bouwen. 

Het verstandigste is dan weer telefonisch contact te leggen met de klantenservice. Dan kan de verbinding weer uitgemeten worden en kunnen vervolgstappen genomen worden. Dit moet wel zo snel mogelijk opgelost worden natuurlijk. Je kunt dan het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Ik ben benieuwd of je eruit gekomen bent met mijn collega's!

Floris Dijkstra
Nieuwkomer

Hallo ​@Arjan van KPN. Ik heb al een aantal keer gebeld en er is een monteur langsgekomen om het te repareren wat ook is gelukt alleen werkt de wifi minder goed dan eerst, de kpn tv+ box blijft in beperkte modus en sommige dingen willen niet laden via de wifi. Heb je een mogelijke oplossing hiervoor? Of moet ik simpelweg wachten totdat het fatsoenlijk is geïnstalleerd 

Floris Dijkstra
Nieuwkomer

De nieuwe modem heeft ook een andere naam op de achterkant maar bij de wifinetwerken staat alleen de oude naam. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooi dat er uiteindelijk toch een monteur gestuurd kon worden en dat hij de boel kon herstellen! Dat is stap 1, maar stap 2 is ook dat je dan goed werkende diensten in huis hebt. 

Ik zou dan toch even de Experia Box een harde reset geven zodat ie teruggaat naar de fabrieksinstellingen. Na het opstarten worden wel weer de Wifi gegevens teruggezet die je ook gebruikte met het oude modem. Dat staat namelijk opgeslagen op onze servers. Dus het klopt dat je gewoon weer met de oude SSID (Wifi naam) kunt verbinden. 

En ik ga er even voor het gemak van uit dat jullie KPN TV+ hebben. Start dan ook even, nadat de Experia Box is gereset, opnieuw de TV+ box op via de KPN-knop (rechtsboven) lang ingedrukt te houden. Je kunt dan kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. 

Daarna zou het beter moeten gaan verwacht ik, maar laat het maar weten!