Skip to main content

Net overgestapt naar KPN, gisteren alles aangesloten. Ik krijg geen storingen, maar hoewel het WiFi wel werkt, heb ik geen internet via de kabel.

Ik heb een kabel van de modem naar een netwerk switch op zolder, en vandaar naar twee laptops, maar dus geen internet via de kabel. Een andere kabel gaat van de modem naar een netwerk switch in de woonkamer, via daar ook geen internet via kabel op de mac mini.

TV (ook aangesloten op de netwerk switch in de woonkamer) werkt wel.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd, maar nog niet heeft geholpen:

  • Reset van de ‘glasvezelkast’, dus waar het internet het huis binnenkomt door de stroomkabel er 1-2 minuten uit te halen
  • Reset van de modem met de resetknop achterop, totdat de groene lampjes verdwijnen en de modem weer opnieuw opstart
  • Twee verschillende kabels gebruikt om de laptop direct te verbinden met de modem, in twee verschillende poorten

Vrijdag komt de gratis installateur langs, maar maak me wel wat zorgen of het makkelijk op is te lossen?

Hiervoor werkte alles probleemloos met onze vorige provider.

Heeft u ooit vaste ip adressen op de apparaten ingesteld? Want dit klinkt heel erg alsof dat het geval is. Laat alles op dhcp staan. 

Op de switchen zitten lampjes bij de poorten? Branden die? Bij elke poort 2? Alleen bij de poort waar de tv ontvanger op aangesloten zit brand heel eigenwijs maar 1 lampje?

Wat is het merk en type van de switchen? 


Nee, ik heb zelf nooit vaste IP-adressen ingesteld op mijn apparaten. Dankzij google kunnen controleren dat dit op mijn laptop inderdaad niet het geval is.

De lampjes branden bij alle poorten op beide switchen waar er een kabel in zit, respectievelijk een TP-Link TL-SG108E in de woonkamer waar de tv op verbonden is, en een TP-Link TL-SG108 op zolder.

Wanneer ik de kast en modem reset (net nog een keer gedaan), lijkt er wel even internet te zijn via de kabel (connected, internet), maar daarna springt hij weer op ‘no internet’. Ik had ook verwacht dat mijn eigen netwerk naam die ik gisteren had ingesteld op de modem met de reset eruit zou gaan, maar deze komt steeds weer terug nadat ik eerst de originele naam zoals achterop de modem staat zie? Het lijkt wel dat zodra deze overspringt, ook de connectie met de kabel verdwijnt. 


Krijgen de apparaten geen ip? Wat ziet u bij netwerkeigenschappen staan? 

Op de laptops draait Windows? 


De laptops draaien op Windows, ik heb een IP adres staan onder IPv4 adres, met daarachter (preferred).


De laptops draaien op Windows, ik heb een IP adres staan onder IPv4 adres, met daarachter (preferred).

Zoiets dus? 

Achter DNS server staat ook het juiste adres?


Dit heb ik:

 


Dit heb ik:

 

Dan zou u gewoon internet moeten hebben. Heeft u misschien nog iets van een VPN-verbinding actief ofzo die het nu om 1 of andere reden niet doet? Iets voor uw werk ofzo? Iets op het systeem blokkeert de toegang tot internet denk ik.

Kunt u http://192.168.2.254/ bereiken? 


Ik heb wel een vpn van het werk inderdaad, maar deze heb ik nog niet actief gehad tijdens al dit uitvogelen.

Ik kan de modem instellingen bereiken via die link. 


Ik zie Red hat als netwerkkaart staan en ook nog eens virtueel, dus iets meer uitleg over je systeem zou helpen 


Red hat was van Nick83, niet van mij waar het probleem zich voordoet.


@wjb nog ideeën? 


De tv ontvanger doet het gewoon? Ook terug kijken? Gids?


Tv-ontvanger doet het inderdaad: Gids, terugkijken, Netflix-app


Advies wat ik wilde geven is al geprobeerd en aangezien je berichten hier niet zelf kan verwijderen dan maar zo. 


Heb je de switches ook al een keer opnieuw opgestart?


Heb je de switches ook al een keer opnieuw opgestart?

De switche op zolder waar de laptop op is verbonden wel, maar zonder effect. Overigens hielp het omzeilen van de switch door de laptop direct met een kabel op de modem aan te sluiten ook niet.


Hi @JeroenFr,

Ik moet bekennen dat het mij ook een beetje een raadsel is waar dit door veroorzaakt wordt 🤔 Je hebt naast je laptop geen ander apparaat dat je bekabeld aan kunt sluiten om te testen of het daar wel goed op werkt? Gebaseerd op alles dat in dit topic besproken is, lijkt het er op dat er ‘iets’ in je laptop ingesteld staat dat dit blokkeert, maar het is natuurlijk fijn om dit even echt te kunnen controleren.

Je hebt verder aangegeven dat er vandaag een monteur langs komt, ik hoop van harte dat die even met je mee wil kijken!


​​Je hebt verder aangegeven dat er vandaag een monteur langs komt, ik hoop van harte dat die even met je mee wil kijken!

Hoe is dit gegaan @JeroenFr?


Reageer