Skip to main content

Al enige dagen (vanaf 9 en 10 september) heb ik geen wifi verbinding meer. Mijn mobiel en laptop zijn aan het zoeken naar het wifi signaal. Wel zie de vermelding van mijn router op mijn mobiel, laptop en ipad en ook het wifi signaal, maar de verbinding komt niet tot stand.  Met het wifi signaal van het gezinsvervangend tehuis op ruim 30 meter afstand kan ik wel verbinding maken. De enige mogelijkheid om ‘naar buiten’ te gaan is via mijn mobiele netwerk. Dit doet een behoorlijke aanslag om mijn bundel.

Inmiddels heb ik 3 keer gebeld met de KPN helpdesk,  2 keer de wifi-manager uitgevoerd op het moment dat ik even verbinding had. Momenteel heb ik geen wifi verbinding meer en kan ik ook geen actie ondernemen. Dit bericht is dan ook gemaakt via mijn mobiel die ik aan mijn laptop heb verbonden. 

De helpdesk was in eerste instantie zeer coulant en heeft vrijdag 9 september mijn bundel gratis opgehoogd. Mijn 2e en vooral het 3e contact vandaag waren ronduit belabberd. Men gaf aan dat ik uit was ‘op een dure monteur'. Mijn vraag is eenvoudig: hoe kan ik actie(s) ondernemen als ik totaal geen wifi-verbinding heb? Ik kan geen betalingen doen, het mailverkeer ligt stil. Wie kan mij hierin bijstaan?

De laptop met een kabel verbinden is onmogelijk?

 

Het WiFi signaal van het gezinsvervangend tehuis geeft ook geen internet?

 

Je experiabox aleens gereset?


Na enig speurwerk op het forum, waarschijnlijk de oplossing gevonden. Heb alle contacten uit de experiabox V10 verwijderd, box uit gezet. Eveneens bekabelde repeater verwijderd (boven) uit contact. Experiabox uitgezet.  Daarna alle contacten/stekkers weer in Eperiabox gedaan. Opnieuw gereset en Viola.. alles werkt momenteel weer zoals het moet. 

JvdS


In de gaten houden en laat ons even weten of het goed blijft. Fijne avond verder.


Hoi @OldJohn . Zo te lezen heb je alles gereset. Dat heeft gunstig uitgepakt. 

Mocht het probleem terugkomen, laat het weten.