Skip to main content

Ben niet bekend met glasvezel, dus misschien begrijp ik het niet helemaal.

Een paar maanden geleden is hier de stoep opengelegd en steken er sindsdien oranje draadjes uit de grond. Na heel wat correspondentie is het eindelijk gelukt om een monteur van ORSATEL aan de deur te krijgen die de lijn in het huis heeft gebracht en aangesloten op een wit kastje dat aan de muur zit. De lijn zou binnen 48 uur actief zijn, zo wist hij te vertellen. Echter, twee weken later zegt de postcodecheck dat ik op mijn adres medio maart/april 2025 glasvezel krijg. In de straat hebben meerdere mensen al glasvezel, en ook bij mijn buurvrouw zou (volgens de postcodecheck) glasvezel beschikbaar moeten zijn. KPN, waar ik inmiddels een abonnement vooruit heb besteld, kan niets doen (‘afwachten’) en ook van ORSATEL hoor ik niets meer (‘heb je een wit en zwart kastje?’, ‘nee, alleen een witte’).

In mijn simpele redenering moet er nog ergens (wijkcentrale?) een schakelaartje worden omgezet of een kabeltje worden ingeplugd. Toch? Of denk ik nu te simpel? En bij wie moet ik nu zijn om dit opgelost te krijgen?

Hoi ​@Anne P M, welkom op onze community! 

Allereerst balen natuurlijk dat je zo lang moet wachten en dat je daar nu zo veel onduidelijkheid over hebt.

Helaas is het per situatie wat verschillend wat hier de oorzaak is maar vaak moet er nog het een en ander gebeuren om jouw glasvezelaansluiting te kunnen activeren. Je kunt altijd even een belafspraak maken, misschien kunnen mijn collega's even met je meekijken!

We hebben hier ook een handig artikel over geschreven!

Reageer