Skip to main content

Bij de overstap van XS4ALL naar KPN 1Gbit werd tijdens het bestellen aangegeven dat er een monteur langs moet komen vanwege een technische wijziging die ik niet zelf zou kunnen doen. Het betreft een AON gebied.

Ik heb reeds een gigabit Genexis NT, iemand die kan aangeven of deze zal worden vervangen? Indien ja, wat voor NT wordt er dan aangesloten?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Waarschijnlijk wordt die niet vervangen. Het systeem ziet alleen een levering vanaf een nieuwe provider en aangezien providers vaak eigen NT's gebruiken is de monteur daarom verplicht. Omdat het NT enkel een mediaconverter is bij AON is deze ook niet uit te lezen. Daardoor kunnen wij ook niet zien welk type er aanwezig is en of deze geschikt is. De systemen van XS4ALL zijn ook niet gekoppeld aan die van KPN, het is op dit moment echt nog een losse provider. De migratie naar KPN loopt maar dat gebeurd in batches. Hierdoor kan KPN als provider ook niet zien wat er nu allemaal via XS4ALL afgenomen wordt.

De verplichte monteur is helaas niet te overrulen. De monteur kan ook gelijk alles aansluiten maar dit zou je uiteraard ook zelf kunnen doen. 


Goed om te weten, wel zonde want dan komt de monteur dus voor niets. Aansluiten van de apparatuur kan ik namelijk zelf wel doen.


Dat is inderdaad zonde maar helaas kan het niet anders. Ik zou zeggen: bied de monteur een bakje koffie aan en laat hem daarna de bon afmelden. Mogelijkheid blijft wel dat ie toch het NT vervangt door een nieuw type Genexis en de glasvezel nog even extra schoonmaakt. Vervangen voor een nieuw type is alleen mogelijk als er een Genexis FiberXport OCG-1012 V2 of als er nog een oude Genexis TY01-P2110 hangt, dan wordt ie vervangen waarschijnlijk voor een ZTE.


Er hangt hier nog een Genexis FiberXport OCG-1012 V2, dus ga er vanuit dat deze dan vervangen zal worden. Uiteraard biedt ik de monteur een bak koffie aan ;)


Hallo @NHendriks en @zeilbood , ik krijg een foutmelding als ik op ......1012.v2 klik, niet reproduceerbaar dus.

 


Hallo @NHendriks en @zeilbood , ik krijg een foutmelding als ik op ......1012.v2 klik, niet reproduceerbaar dus.

 

Ik gok dat er iets met mijn URL niet goed is gegaan. De FiberXport is deze: 

 


Hallo @NHendriks en @zeilbood , ik krijg een foutmelding als ik op ......1012.v2 klik, niet reproduceerbaar dus.

 

Ik gok dat er iets met mijn URL niet goed is gegaan. De FiberXport is deze: 

 

Dat is inderdaad dezelfde als degene die hier hangt: 

 


Uiteindelijk is de monteur geweest, heeft gezien dat alles aangesloten was en is zonder werkzaamheden te verrichten weer vertrokken.