Skip to main content

 

Graag zou ik te weten komen hoe ik dit op elkaar aan moet sluiten, met de huidige kabel heb ik geen internet.

Het is verstandig om de klantenservice 0800-0402 te bellen en een monteur aan te vragen. Voor een nieuwe klant zijn daar geen kosten aan verbonden. 


Hoi @Wesleyb88 , het DSL signaal komt gebruikelijk binnen via de rode en blauwe draad in het kastje (het zogenaamde is/ra punt) op de eerste foto. Het lijkt er dus op dat de “vertrekkende” kabel goed is aangesloten. Waar gaat die kabel naar toe en wat is het verband met de kabel op de tweede foto?

Dit is wel een oud type aansluiting. Bel met klantenservice op 0800-0402, dan kan een KPN monteur daarvoor een moderne versie plaatsen. KS is morgen van 8.00 tot 17.00 uur bereikbaar.


Bedankt voor de snelle reacties, we hebben toch maar een afspraak voor een monteur laten inplannen. De rode en blauwe draden worden een "internet stekker" maar wanneer deze in de DSL aansluiting word gemonteerd krijgen we geen internet. De andere foto is van een bijgeleverd kastje waar dan een y-kabel op aansgesloten dient te worden(nieuw systeem?).

Maar zoals gezegd komt er een monteur langs, alsnog bedankt allemaal en alvast een fijne jaarwisseling.


Een Y-kabel is bedoeld voor “pairbonding”. Dan worden alle 4 de draden gebruikt (2 paren) om een hogere snelheid te bereiken. Daarvoor is een ander aansluitpunt nodig, wat de monteur zal plaatsen.

Maar nu eerst de jaarwisseling. Beste wensen voor 2024 !!


Nogmaals bedankt voor de hulp, de monteur heeft een nieuw kastje geplaatst(zo eentje zoals in de handleiding staat).

 


Prima opgelost @Wesleyb88 

Geen gedoe meer met losse draadjes, maar een aansluitpunt waar je de stekkertjes zo in klikt !!