Skip to main content

Welke inbouwdoos voor een datakabel gebruikt de KPN monteur? Zit hier ook een afdekplaatje bij? Zo ja, welke? Zo nee, welke zijn hiervoor geschikt?

Welke inbouwdoos voor een datakabel gebruikt de KPN monteur? Zit hier ook een afdekplaatje bij? Zo ja, welke? Zo nee, welke zijn hiervoor geschikt?

Hi @BramIlse deze gebruikt de monteur 

 


Welke inbouwdoos voor een datakabel gebruikt de KPN monteur? Zit hier ook een afdekplaatje bij? Zo ja, welke? Zo nee, welke zijn hiervoor geschikt?

Hi @BramIlse deze gebruikt de monteur 

 

Op dit moment nog wel 😉


@Ik_Combineer klopt 


Als u een als u een utp aansluiting wilt in een wandcontactdoos waarbij er meerdere op een rijtje zitten, zoals hier: 

Dan heeft u niets aan dat afdekplaatje. Dat past dan niet. U zult zelf voor het juiste plaatje moeten zorgen.


Hoi @BramIlse, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips. Kom je er een beetje uit zo? We denken graag even mee!


En weet dat niet ieder afdekplaatje op iedere inbouwdoos past. 

En niet in iedere inbouwdoos wordt op dezelfde manier de utp-kabel aangesloten.

(Jackets/toolless of LSA)

 

Wellicht kun je aangeven welk merk/serie schakelmateriaal er gebruikt is in het  huis zodat er gerichter antwoord gegeven kan worden. 


Wellicht kun je aangeven welk merk/serie schakelmateriaal er gebruikt is in het  huis zodat er gerichter antwoord gegeven kan worden. 

En dat is soms een hele zoektocht. Het staat er niet altijd gewoon duidelijk op. 


Dankjewel voor jullie reacties.

Er is JUNG AS 500 materiaal gebruikt en we willen een UTP afdekplaatje uit deze serie. We twijfelen nog over enkelvoudig of dubbelvoudig.

Kunnen we zelf een inbouwdoos met afdekplaatje bestellen, zodat de KPN monteur die kan gebruiken? Of is alleen een afdekplaatje voldoende als we een enkelvoudige aansluiting willen?

We komen zelf hierop uit (deze is er ook enkelvoudig):

 


Er is JUNG AS 500 materiaal gebruikt

Weet u ook de kleur? Wit? Sneeuw wit? Gebroken wit? Mat/glanzend wit? Creme-wit? Elektro wit? Zuiver wit? 😉


Er is JUNG AS 500 materiaal gebruikt

Weet u ook de kleur? Wit? Sneeuw wit? Gebroken wit? Mat/glanzend wit? Creme-wit? Elektro wit? Zuiver wit? 😉

We denken alpine wit (ral9010 staat op de site van Jung), omdat deze serie er verder alleen in crème is en die kleur is het zeker niet.


Het afdekplaatje van Jung heeft een schroef. 

Het afdekplaatje van de post van ik_combineer volgens mki5niet.

Dit lijkt dus niet compatibel te zijn.

De vraag  van bramilse was nog:

"Kunnen we zelf een inbouwdoos met afdekplaatje bestellen, zodat de KPN monteur die kan gebruiken?" (volgens mij met LSA)

 

 


Het afdekplaatje van Jung heeft een schroef. 

Het afdekplaatje van de post van ik_combineer volgens mki5niet.

De schroef zit achter dat naamplaatje. 


Weer wat geleerd vandaag. 

Jung zou dus moeten passen als afdekplaat op "kpn-inbouwdoos" (aansluiting op zelfde hoogte en schuine hoek voor rj45?)

 

Weet je toevallig of KPN ook tweevoudig bij zich heeft omdat TS nog twijfelt over enkelvoudig of dubbelvoudig?

 

 

 

 


"Kunnen we zelf een inbouwdoos met afdekplaatje bestellen, zodat de KPN monteur die kan gebruiken?" (volgens mij met LSA)

Weet je toevallig of KPN ook tweevoudig bij zich heeft omdat TS nog twijfelt over enkelvoudig of dubbelvoudig?

 

Blijft deze vraag over, kan de KPN monteur een inbouwdoos die we zelf aanschaffen installeren dmv LSA?


"Kunnen we zelf een inbouwdoos met afdekplaatje bestellen, zodat de KPN monteur die kan gebruiken?" (volgens mij met LSA)

Weet je toevallig of KPN ook tweevoudig bij zich heeft omdat TS nog twijfelt over enkelvoudig of dubbelvoudig?

 

Blijft deze vraag over, kan de KPN monteur een inbouwdoos die we zelf aanschaffen installeren dmv LSA?

In principe wel hij/zij is dit echter niet verplicht.  Hij / zij moet het wel kunnen en willen doen. Dit valt dan wel onder meerwerk kosten. Ik heb het wel eens gedaan in overleg met de klant. Succes!!


Reageer