Skip to main content

Geachte,

Wij worden om de haverklap bericht over glasvezel aanleg dat wij toestemming moeten geven, maar nergens is iets te vinden over de verbonden kosten.

Kan iemand mij garanderen dat de abonnementskosten niet omhoog gaan? En dat hier ook geen opstartkosten aan verbonden zitten? En is glasvezel verplicht?

Als ik nu op de site kijk en een abonnement afsluit met glasvezel per augustus 2024 dan krijg ik zelfs korting op mijn abonnement, maar voor huidige klanten zeggen jullie hier niets over?

Ik ontvang graag meer informatie en de garantie dat er geen kosten aan verbonden zitten.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Kim

Voor de aanleg van glasvezel moet je bij KPNnetwerk zijn. Zij leggen die kabels. 

In de grotere steden en dorpen kost dat meestal niks. Woon je wat meer buitenuit, dan word daar wel een eigen bijdrage voor gevraagd. Maar daar komen ze neem ik aan wel mee voordat je überhaupt gaan graven. Ik zou hun voor de zekerheid mailen of bellen.

 

De dienst die over die glasvezel gestuurd word, komt in dit geval van KPN (de provider). Die dienst (abonnement) word niet duurder omdat het van koper naar glasvezel gaat. Glasvezel word gelegd om de oude koperkabel te vervangen. Je switched dus gewoon van kabel.

Opstartkosten zijn er niet, en een monteur komt je desgewenst overzetten naar die glasvezel. Ook dat kost niks. Die korting is inderdaad voor nieuwe klanten, en geld niet voor bestaande, ook niet als je van koper naar glasvezel gaat.

Wat je wel kunt doen, is naar je abonnement laten kijken, en wellicht te verlengen, voor minimaal een jaar, en daar wellicht op te besparen. Soms zijn de huidige kosten lager dan je huidige oudere abonnement. 


Hi Dennis, wat een uitgebreide uitleg! Dankjewel, zo is het voor mij een stuk duidelijker. Bedankt voor je tijd. Groet, Kim