Skip to main content
Vraag

Welke modem/router krijg je geleverd bij KPN in Harderwijk?

• March 7, 2026
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Wat krijg je geleverd bij internet van KPN in Harderwijk.

Zit nu bij Solcon maar ga overstappen naar KPN, directe reden is dat ik nog een XS4all mail adres heb die ik door omstandigheden over moet hevelen naar een eigen account.

ik heb nu de kabel direct van de Genexis in de UCG geplugd en wil die situatie het liefst weer hebben. Dus vandaar de vraag, wat krijg je geleverd, glasvezel modem en router of gecombineerde router en modem ineen

6 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 8, 2026

@mXXl 

Als je bij de KPN komt kun je alleen nog maar een nieuw xxxxx@kpnmail.nl  email-ACCOUNT aanmaken. Maar daar kun je wel jouw XS4all emailadres als alias aanhangen. Vragen over wat voor een modem/router je krijgt moeten andere mensen beantwoorden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Als je al een genexis hebt hangen mag je die blijven gebruiken als het glasvezel van KPN betreft.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 8, 2026

Beste ​@mXXl bij een abo tot 1Gbit/s krijg je hoogstwaarschijnlijk een KPN Box12, dat is een gecombineerde modem/router.

Als je op xDSL (koper) zit, werkt deze als modem/router.

Als je op FttH (glasvezel) zit werkt deze als router.

Zie onderstaande link voor aanvullende info:

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 8, 2026

Je kan natuurlijk ook voor 7,50 per maand een Fritzbox 7590AX huren bij KPN. Dan krijg je daar ook ondersteuning op bij de klantenservice. 

Anders kan je natuurlijk ook je eigen modem gebruiken. Maar in geval van storingen en problemen moet je dan wel jouw KPN modem achter de hand houden, omdat KPN alleen zijn modems ondersteund bij de klantenservice. 

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • March 8, 2026

Ik werk regelmatig in Harderwijk en het glasvezel netwerk daar is niet van KPN. De aansluiting gaat daar dan ook iets ander als op het KPN netwerk.

Je hebt nu waarschijnlijk een nt die met een glasvezelkabel op het glasvezelpunt is aangesloten en daarvandaan op een router. Dit is ook de manier waarop KPN het aansluit.

Mogelijk moet wel je nt vervangen worden omdat nieuwe klanten in Harderwijk nu op Xgspon aangesloten worden.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@mXXl, welkom op de community. Je bent al mooi op weg geholpen zo te zien, met directe ervaringen van een lokale monteur 🙂 Wat betreft het modem zal het vermoedelijk of een Box 12 of een V10 worden. 

Weet je met alle antwoorden genoeg, of heb je nog verdere vragen voor ons?