Skip to main content

Goedemiddag.

Experiabox V10 de witte uitvoering.

KPN Plus box.

Vanaf de x10 loopt er een rechtstreekse kabel naar de KPN plus box,hier wil ik de switch op aan sluiten en vanaf de switch weer naar de box en vanaf de switch naar de andere apparaten.

De rest van de overige poorten van het modem zijn in gebruik voor de boven verdieping.

Maar beneden kom ik dus RJ poorten tekort vanwege uitbreiding.

Welke door de KPN goedgekeurde Switch kan ik dan het beste aanschaffen,4 poorten is meer dan genoeg.

Als ik het goed gelezen heb moet de switch IGMP snooping hebben?  En het liefst een switch plug and play als dat kan tenminste.

Graag advies.

@Hassie 

de TP-link SG105E zou een goede optie kunnen zijn. deze wordt ook door KPN zelf geleverd.


En dat is een plug and play,daar hoef ik dus niet aan te configureren?

En maakt het nog wat uit op welke poort de kabel vanaf het modem word ingeplugd 


Kpn biedt zelf ook die tp link aan 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/

En ook de Netgear versie 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 


En dat is een plug and play,daar hoef ik dus niet aan te configureren?

En maakt het nog wat uit op welke poort de kabel vanaf het modem word ingeplugd 

Zowel de TP-Link als de Netgear zijn ‘plug-and-play’, je hoeft niets te te configureren of in te stellen. Het maakt ook niet uit op welke poort de kabel van het modem wordt ingeplugd.

De TP-Link en de Netgear werken even goed, alleen is TP-Link voordeliger dan Netgear. Hier zijn 3 TP-Link switches tot volle tevredenheid in gebruik. 


Ik heb nog een switch liggen alleen deze heeft geen snooping .

Wat gebeurt er als ik deze er tussen hang.

Gaat de plusbox dan niet goed werken o.i.d


Ik heb nog een switch liggen alleen deze heeft geen snooping .

Wat gebeurt er als ik deze er tussen hang.

Gaat de plusbox dan niet goed werken o.i.d

Je kunt het proberen maar ik verwacht dat je dan storingen zult krijgen.Â