Skip to main content
Beantwoord

Welkom bij KPN! Dat is dan € 2,74.

  • January 22, 2021
  • 31 reacties
  • 442 keer bekeken

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Na de overgang van Telfort naar KPN, ontving ik in november de eerste factuur van KPN.

Deze is € 2,74 hoger dan de voorgaande facturen (van voorheen Telfort) en de daarop volgende van KPN, waarop het zelfde bedrag staat als op de voorgaande facturen van Telfort. 

Wat is reden hiervoor? Cadeautje voor KPN?

Beste antwoord door Noordzee

Inderdaad heel moeilijk leesbaar. 

Maar ik hoop dat ik het heb kunnen ontcijferen. Als ik het goed lees, wordt er eenmalig 2,74 in rekening gebracht voor KPN Veilig. 

Had @Berteman oorspronkelijk gekozen voor KPN Veilig?  En dat daarna uitgezet? 

Als je bij Telfort geen gratis virusscanner had, dan is dat nu bij KPN ook niet het geval zolang je een oud Telfort abonnement afneemt. Zodra je het abonnement wijzigt naar een Hussel abonnement krijg je wel gratis KPN Veilig. 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 22, 2021

Hallo @Berteman ,

Als je eenmalig 2,74 extra moest betalen, dan heeft dat vast een reden. Kijk eens op de factuur in de specificatie. Je kunt de facturen terugvinden op Mijn KPN. 


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 22, 2021

Hallo @Noordzee,

Er is ongetwijfeld een reden waarom die € 2,74 in rekening wordt gebracht, maar die reden staat dus niet vermeld op de factuur. Daarom stel ik de vraag dan ook hier.

En misschien zijn er andere ex-Telfort klanten, die ook extra in rekening is gebracht?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 22, 2021

Mogelijk inflatiecorrectie? Of had u die al gehad?


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 22, 2021

@Nick83 

Hij beweert dat een maand later weer de oude prijs in rekening is gebracht. 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 22, 2021

@Nick83

Hij beweert dat een maand later weer de oude prijs in rekening is gebracht. 

Je hebt gelijk. Raar dan. Mogelijk heeft het dan te maken met de periode waarover die factuur gaat. Die is misschien langer dan een maand?


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 22, 2021

Je hebt gelijk. Raar dan. Mogelijk heeft het dan te maken met de periode waarover die factuur gaat. Die is misschien langer dan een maand?

 

Dat zou nog een mogelijkheid kunnen zijn. Maar dan had de laatste factuur van Telfort toch € 2,74 lager moeten zijn dan gebruikelijk? Dat is dus niet het geval: alleen op eerste factuur van KPN is (om vooralsnog  onverklaarbare redenen) € 2,74 extra in rekening gebracht.

Het gaat weliswaar om een klein bedrag maar als ik te weinig betaal, dan zijn de rapen gaar.

Onderstaand wat knip en plakwerk uit ‘Mijn KPN’:

 

Facturen

    • 5 jan 2021betaald€ 34,24
    • 5 dec 2020betaald€ 34,24
    • 5 nov 2020betaald€ 36,98
    • 5 okt 2020€ 34,24
    • 5 sep 2020€ 34,24
    • 5 aug 2020€ 34,24
    • 5 jul 2020€ 34,24


     

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

Je hebt gelijk. Raar dan. Mogelijk heeft het dan te maken met de periode waarover die factuur gaat. Die is misschien langer dan een maand?

 

Dat zou nog een mogelijkheid kunnen zijn. Maar dan had de laatste factuur van Telfort toch € 2,74 lager moeten zijn dan gebruikelijk?

Het kan zijn dat KPN de periode verschoven heeft. Dan heeft u dus 1 maand betaald over een langere periode en daarna betaald u gewoon weer over 1 maand.


  • January 23, 2021

Zover ik weet rekent KPN alles per kalender maand, bij Telfort werd er per periode gerekend, dus bijvoorbeeld van 23-01-2021 tot 22-01-2021.

KPN heeft dit rechtgetrokken naar bijvoorbeeld 01-01-2021 tot 31-01-2021 enz…. en als je in de specificatie kijkt zie je dat ook staan dat er een paar dagen extra is gerekend op die betreffende factuur, op de factuur zelf staat dat inderdaad niet.

 

Knip en plakwerk uit de specificatie van mijn eerste factuur:

Periode 01 nov t/m 30 nov

Hussel Internet 100 Mbit/s                                  47,50

Actiekorting eerste 6 maanden                           -12,50

Extra TV-ontvanger                                                5,00

Interactieve TV met een TV-ontvanger                 10,00

Eerste 6 maanden korting op Interactieve TV      -10,00

 

Periode 30 okt t/m 31 okt

Hussel Internet 100 Mbit/s                                    3,06

Actiekorting eerste 6 maanden                             -0,81

Extra TV-ontvanger                                                0,32

Interactieve TV met een TV-ontvanger                   0,65

Eerste 6 maanden korting op Interactieve TV        -0,65


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

Zover ik weet rekent KPN alles per kalender maand, bij Telfort werd er per periode gerekend, dus bijvoorbeeld van 23-01-2021 tot 22-01-2021.

KPN heeft dit rechtgetrokken naar bijvoorbeeld 01-01-2021 tot 31-01-2021 enz…. en als je in de specificatie kijkt zie je dat ook staan dat er een paar dagen extra is gerekend op die betreffende factuur, op de factuur zelf staat dat inderdaad niet.

 

Dan komt het - er volgens jou - dus op neer, dat KPN de € 2,74 in rekening heeft gebracht om per kalendermaand te factureren. Dat kan, maar dan is een (korte) periode zowel door Telfort als KPN in rekening gebracht. Als ze dat bij alle ex-Telfort klanten doen… tel uit je winst.

Het blijft gissen. Wellicht meldt zich nog een moderator die hier opheldering kan geven want vreemd is het wel...


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 23, 2021

Hallo @Berteman ,

Als je eenmalig 2,74 extra moest betalen, dan heeft dat vast een reden. Kijk eens op de factuur in de specificatie. Je kunt de facturen terugvinden op Mijn KPN. 

@Berteman 

Je hoeft niet op een moderator te wachten. Je kunt het zelf ook terugzien in de specificatie van jouw eerste factuur bij KPN. Zie ook het voorbeeld van @Doornekamp33  hierboven. Je vind jouw facturen in Mijn KPN. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

Pagina 2 van de factuur, daar staat alles op.

Dan komt het - er volgens jou - dus op neer, dat KPN de € 2,74 in rekening heeft gebracht om per kalendermaand te factureren. Dat kan, maar dan is een (korte) periode zowel door Telfort als KPN in rekening gebracht. Als ze dat bij alle ex-Telfort klanten doen… tel uit je winst.

Dat heeft niets met winst te maken. Voor elke dag betaal je evenveel. KPN verdient hier niets extra's mee.


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

Pagina 2 van de factuur, daar staat alles op.

Dan komt het - er volgens jou - dus op neer, dat KPN de € 2,74 in rekening heeft gebracht om per kalendermaand te factureren. Dat kan, maar dan is een (korte) periode zowel door Telfort als KPN in rekening gebracht. Als ze dat bij alle ex-Telfort klanten doen… tel uit je winst.

Dat heeft niets met winst te maken. Voor elke dag betaal je evenveel. KPN verdient hier niets extra's mee.

Beetje kort door de bocht.  Als alle ex-Telfort abonnee’s een periode dubbel gefactureerd worden, dan betalen die dus aan zowel Telfort als KPN. Lijkt me dat KPN hier niets op toelegt maar de klanten betalen dan voor één of meer dagen dubbel.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

Beetje kort door de bocht.  Als alle ex-Telfort abonnee’s een periode dubbel gefactureerd worden, dan betalen die dus aan zowel Telfort als KPN. Lijkt me dat KPN hier niets op toelegt maar de klanten betalen dan voor één of meer dagen dubbel.

Er word niet dubbel gefactureerd. Kijk eens op pagina 2 van de facturen? Voor welke dagen betaald u dubbel dan? Als het goed is voor geen 1.


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

Beetje kort door de bocht.  Als alle ex-Telfort abonnee’s een periode dubbel gefactureerd worden, dan betalen die dus aan zowel Telfort als KPN. Lijkt me dat KPN hier niets op toelegt maar de klanten betalen dan voor één of meer dagen dubbel.

Er word niet dubbel gefactureerd. Kijk eens op pagina 2 van de facturen? Voor welke dagen betaald u dubbel dan? Als het goed is voor geen 1.

@ nick83: lees het hele topic nog eens door en probeer dan de vraag te beantwoorden, waarom alleen  op de eerste factuur van KPN (november) een hoger bedrag wordt gefactureerd. 

Als het met aantal dagen in een maand te maken zou hebben, dan fluctueren de bedragen maandelijks (30 of 31 dagen) en zou november (30 dagen) juist lager moeten zijn dan oktober of december (31 dagen) en zou februari met z’n 28 dagen dan lager uitvallen?

Ik begrijp dus niet waarom juist en alleen op de eerste factuur van KPN een afwijkend (hoger) bedrag staat maar vanavond duik ik nog eens in de facturen...


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

... vanavond duik ik nog eens in de facturen...

Dan wachten we het daar op af. Erg benieuwd welke periodes horen bij dit rijtje:

 

    • 5 dec 2020betaald€ 34,24
    • 5 nov 2020betaald€ 36,98
    • 5 okt 2020€ 34,24
    • 5 sep 2020€ 34,24
    • 5 aug 2020€ 34,25 jan 2021betaald€ 34,24
    •  
      • 5 jul 2020€ 34,24 

 


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 24, 2021

Ik ben eens in de facturen gedoken, heb die uit en ter na bekeken en ook de specificaties. 

In november is voor het internetabonnement eenmalig € 36,98 berekend, in tegenstelling tot de € 34,24, die ik normaal verschuldigd ben. Ook in de specificatie heb ik niet kunnen ontdekken, waarom dus eerste factuur van KPN afwijkt.

Ik hier drie weken geleden met de Klantenservice contact over gehad maar er verder nog geen terugkoppeling gekomen…

 

De facturen:

Admin: facturen verwijderd i.v.m. privégegevens


Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 24, 2021

Zijn onleesbaar.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 24, 2021

Inderdaad heel moeilijk leesbaar. 

Maar ik hoop dat ik het heb kunnen ontcijferen. Als ik het goed lees, wordt er eenmalig 2,74 in rekening gebracht voor KPN Veilig. 

Had @Berteman oorspronkelijk gekozen voor KPN Veilig?  En dat daarna uitgezet? 

Als je bij Telfort geen gratis virusscanner had, dan is dat nu bij KPN ook niet het geval zolang je een oud Telfort abonnement afneemt. Zodra je het abonnement wijzigt naar een Hussel abonnement krijg je wel gratis KPN Veilig. 

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 24, 2021

Hallo @Berteman ,

Als je eenmalig 2,74 extra moest betalen, dan heeft dat vast een reden. Kijk eens op de factuur in de specificatie. Je kunt de facturen terugvinden op Mijn KPN. 

@Berteman

Je hoeft niet op een moderator te wachten. Je kunt het zelf ook terugzien in de specificatie van jouw eerste factuur bij KPN. Zie ook het voorbeeld van @Doornekamp33  hierboven. Je vind jouw facturen in Mijn KPN. 

 

 

Waarbij duidelijk geworden is dat het bedrag van 2,74 inderdaad apart vermeld staat op de specificatie van 5 november 2020. Merkwaardig dat je dat niet zelf ziet staan en dat de klantenservice dit ook niet ziet staan. 

 


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 24, 2021

Scherp opgemerkt @Noordzee :-). Bedankt! Ik heb inderdaad zelf niet gezien. Twee zien meer dan een!

Maar dan blijft wel de vraag waarom KPN die in rekening brengt voor de periode van 19 oktober tot 4 november want voor Telfort Veilig is van 5 oktober tot 4 november betaald: dat staat ook op de laatste factuur van Telfort.

Voor, tijdens en na de overgang naar KPN heb ik niets aan mijn abonnement gewijzigd. Het enige wat ik gedaan heb, is Telfort Veilig vervangen door KPN Veilig op maar één apparaat: best mogelijk dat ik dat op 19 oktober gedaan heb, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.

Het vervangen was overigens op initiatief van KPN, per mail werd ik geïnformeerd dat Telfort Veilig niet meer werd ondersteund en dus niet meer veilig was.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 25, 2021

Het enige wat ik gedaan heb, is Telfort Veilig vervangen door KPN Veilig op maar één apparaat: best mogelijk dat ik dat op 19 oktober gedaan heb, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.

Het vervangen was overigens op initiatief van KPN, per mail werd ik geïnformeerd dat Telfort Veilig niet meer werd ondersteund en dus niet meer veilig was.

En daardoor is die 2,74 in rekening gebracht. 

Zodra je het abonnement wijzigt naar een Hussel abonnement krijg je wel gratis KPN Veilig. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 25, 2021

Als je bij Telfort gratis Telfort veilig had en KPN stopt zit, dan zou een vervangende KPN veilig ook gratis moeten zijn lijkt me.


Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 25, 2021

Het enige wat ik gedaan heb, is Telfort Veilig vervangen door KPN Veilig op maar één apparaat: best mogelijk dat ik dat op 19 oktober gedaan heb, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.

Het vervangen was overigens op initiatief van KPN, per mail werd ik geïnformeerd dat Telfort Veilig niet meer werd ondersteund en dus niet meer veilig was.

En daardoor is die 2,74 in rekening gebracht. 

Zodra je het abonnement wijzigt naar een Hussel abonnement krijg je wel gratis KPN Veilig. 

@Noordzee

Even recapituleren: ik had bij Telfort geen gratis Telfort Veilig. En ik heb nu geen gratis KPN Veilig.

Het punt is dus dat op de factuur van oktober (de laatste Telfort factuur) Telfort Veilig is gefactureerd, van 5 oktober tot 4 november. En op de eerste factuur van KPN is voor de periode van 19 oktober tot 4 november, KPN Veilig gefactureerd.

Dat is dan toch dubbelop? Aannemende dat ik 19 oktober als vervanger van Telfort Veilig, KPN Veilig geïnstalleerd heb (en Telfort Veilig verwijderd), valt dat toch tegen elkaar weg?

Wellicht had ik Telfort Veilig moeten opzeggen op het moment dat ik KPN Veilig installeerde maar het was in dat geval netjes geweest, als KPN dat in de mail had vermeld om dubbele kosten te voorkomen. En aangezien Telfort (een merk) van KPN was, komt het tenslotte in dezelfde pot.

Verder nog een vraag aan de @admin: op de facturen waren alle persoonsgegevens onzichtbaar gemaakt. Waarom zijn deze verwijderd?

Ik merk ook op dat dit topic als ‘beantwoord’ is gemerkt. Is het niet aan de topicstarter om dat te bepalen? 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 25, 2021

@Berteman 

Je weet nu de reden van de in rekening gebrachte 2,74. Daarmee is het voor jou toch duidelijk en beantwoord? De vraag in jouw openingsbericht is in ieder geval beantwoord. 

Ik kan mij niet voorstellen dat je je nu bijna drie maanden later nog steeds druk maakt om die 2,74. Tenslotte heb je ook zelf KPN Veilig geïnstalleerd. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 25, 2021

Gek dat sommige mensen iets pas na 3 maanden door hebben.