Skip to main content

Werkt de hotspot verbinding van KPN ook in Frankrijk en Spanje? Daar zit ik vaak. Nu heb ik nog de KPN hotspot van mijn werk. Binnenkort koop ik een particulier abonnement voor een jaar bij KPN.

 

Maar dit doe ik alleen als het ook werkt in het buitenland zoals nu.

Hoi @René Bleeker ,

Ik kan niets terugvinden over KPN Hot Spots in het buitenland. Wel in Nederland natuurlijk, dat staat op de website:

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/premium.htm
 

Tot 1 augustus 2020 doet KPN nog mee aan FON. Maar daarna is dat ook voorbij.

Dus als je in Spanje bent, zul je je op een andere manier op het internet moeten aansluiten. Natuurlijk kun je bij KPN wel bundels kopen, maar als je langere tijd in Spanje bent, kun je daar wellicht ook lokaal iets regelen. 
 

info over KPN FON:

Als KPN klant kun je op veel plaatsen in binnen- en buitenland gebruik maken van gratis WiFi via HotSpots. Een deel hiervan worden aangeboden door Fon, waarmee KPN een samenwerking heeft. Door grotere mobiele databundels die je ook in heel de EU kunt gebruiken, is het gebruik van Fon sterk afgenomen. Daarom biedt KPN vanaf 1 augustus deze dienst niet meer aan. Je kunt nog wel gebruik blijven maken van de overige HotSpots. We informeren je hier nog over via de factuur van juni. Nieuwe klanten kunnen vanaf 1 april al geen gebruik meer maken van deze dienst.


Hi René, welkom op het forum. 

Noordzee legt dit goed uit, dit is een aflopen verhaal. Daarnaast vraag ik me af wat voor abonnement jij via je werkgever hebt gehad, ik vermoed dat dat iets anders is dan de Hotspots abonnement die wij aanbieden aangezien je met deze abonnementen niet overal dekking hebt. 

Maar goed, dat is niet zo van belang voor deze vraag. 


Hallo Alex, 

Ik ben geloof ik inderdaad op het verkeerde spoor. Ik gebruik de KPN hotspot via mijn werk. En feitelijk is dit mogelijk gewoon een 4G abonnement waar we als bedrijf een bundel van 10 gigabyte per persoon hebben gekocht. Omdat niet iedereen hier gebruik van maakt, kan ik gewoon elke maand onbezorgd gigas opmaken. Ik zit meestal zo rond de 17 gigabyte.

Ik vond het al zo'n mooi systeem. Werkt ook gewoon in Spanje. Ik dacht, 120 euro en dan ben ik klaar.

KPN is geloof ik relatief weer wat duur met het leveren van gigabytes. Ik zoek een goed alternatief. Tv en telefoon regel ik via een antenne en een goedkoop sim only dingetje.

 

Bedankt voor de reactie!

 

 


Dat vermoeden had ik ook. Fijn dat alles nu in ieder geval duidelijk is voordat je een verkeerd abonnement neemt. :)