Skip to main content
Antwoord

Werkt het KPN-modem goed? En wat doen gebruikers met een 4 Gbps-verbinding?

• September 21, 2025
  • 9 reacties
  • 130 keer bekeken

Zit net op de site van KPN.

Zie dat een 4Gbps snelheid evenveel kost als mijn 1Gbps bij een andere provider.

Echter, 4 is te veel. Kan tot 2 gaan. Daarboven maakt mijn hardware ontoereikend.

Wat mij steeds bang maakt is het modem wat KPN levert.

Wil tijdens het bestelproces een Fritzbox kunnen selecteren.

Zijn hier uberhaupt mensen die een 4Gbps hebben, en wat doen jullie ermee?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Voor consumenten levert KPN geen fritzbox op een 4Gb lijn, enkel een box14. En zakelijk leveren we dan weer alleen maar een Fritzbox voor de 4Gb lijnen. 

9 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2025

Zou ik mogen weten wie de titel heeft aangepast?

Als je het aanpast moet je het ook goed doen. Het is “het” modem en niet “de” modem.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 21, 2025

Als je het aanpast moet je het ook goed doen. Het is “het” modem en niet “de” modem.

Beste ​@Lazarus beide kan, mits je het maar consequent doet:

Tips voor consequent gebruik 

• Als je 'de modem' gebruikt: Zeg je ook 'de snelle modem', 'elke modem', 'onze modem'.
  • Als je 'het modem' gebruikt: Zeg je ook 'het snelle modem', 'elk modem', 'ons modem'.

4GB is een marketinginstrument, ik kan geen consument bedenken die het voor uitsluitend privédoeleinden nodig heeft, maar het staat wel interessant bij een gesprek met je buren.
“Hallo buurman welke internetsnelheid heb jij?  Buurman: ik heb 100MB, meer dan genoeg voor een gemiddeld gezin. Ik: ik heb een 4GB-verbinding, razendsnel.”😎

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2025

Ik zou zelfs niet weten wat een huishouden met 1 Gb/s doet. 

De Fritzbox die kpn levert is bij mijn weten niet geschikt voor meer dan 1 Gb/s.

Kpn heeft ook 500 Mb/s overigens. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 21, 2025

Zou ik mogen weten wie de titel heeft aangepast?

Modem is een samenvoeging van modulator en demodulator, dus de, maar dit terzijde.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 21, 2025

Voor consumenten levert KPN geen fritzbox op een 4Gb lijn, enkel een box14. En zakelijk leveren we dan weer alleen maar een Fritzbox voor de 4Gb lijnen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Lazarus. Bij KPN kun je tijdens het bestelproces geen FritzBox kiezen, je krijgt het standaardmodem, zoals Ik_Combineer hierboven al aangeeft. Veel klanten gebruiken dit modem, maar ik snap dat je liever je eigen modem wilt gebruiken.

Over de 4 Gbps. Er zijn inderdaad mensen die deze snelheid hebben. Ze gebruiken het vaak voor meerdere apparaten tegelijk, streamen, gamen of grote downloads. Voor de meeste huishoudens is 1 of 2 Gbps al genoeg. Mag ik vragen hoeveel apparaten er bij jou thuis tegelijk op het internet zitten? Dat helpt ons beter te begrijpen wat voor snelheid handig is voor jou.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Beste ​@Vikash van KPN , volgens de FritzBox website van KPN kun je als nieuwe klant de FB bestellen bij een 1-jarig abo, zie citaat:

Nieuwe klant? Dan kan je de FRITZ!Box alleen bestellen bij een 1-jarig internetabonnement

Zie bijbehorende link:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox?page=1

Bij veel gestelde vragen, sub voorwaarden

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 23, 2025

Beste ​@Vikash van KPN , volgens de FritzBox website van KPN kun je als nieuwe klant de FB bestellen bij een 1-jarig abo, zie citaat:

Nieuwe klant? Dan kan je de FRITZ!Box alleen bestellen bij een 1-jarig internetabonnement

Zie bijbehorende link:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox?page=1

Bij veel gestelde vragen, sub voorwaarden

Ik denk dat Vikash (net zoals ik) bedoel te zeggen dat we bij 4Gb geen FritzBoxen leveren. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik denk dat Vikash (net zoals ik) bedoel te zeggen dat we bij 4Gb geen FritzBoxen leveren. 

Dat is inderdaad wat ik bedoelde, maar ik snap de verwarring. 😉